Ahad, 16 November 2014

KONTRAKTOR CEKIK DARAH PERDAYA NELAYAN ??

Kaut untung besar perdaya nelayan

KUALA TERENGGANU – Guna bahan binaan tidak berkualiti, kerja baik pulih rumah tidak ikut spesifikasi dan kemudian melarikan diri! Begitulah sikap segelintir kontraktor  yang dikesan mahu mengaut kekayaan segera dengan mengkhianati tanggungjawab yang telah diamanahkan kerajaan di bawah Projek Khas Perumahan Nelayan PKPN 2012.

Hasil siasatan mendapati ada dalam kalangan kontraktor  terbabit sanggup mengabaikan keselamatan penghuni rumah dengan menggunakan bahan binaan yang rendah kualiti semata-mata mahu mengurangkan kos.

Sumber mendedahkan kontraktor  yang kini  bergelar jutawan itu turut 'mengalibabakan' projek yang dianugerahkan kepada pihak kedua bagi mendapatkan keuntungan atas angin.

Kesudahannya kerja baik pulih berkenaan dilakukan dengan sambil lewa kerana bayaran yang diterima amat rendah meskipun peruntukan sebenar yang diluluskan oleh kerajaan adalah RM10,000 untuk sebuah rumah.


Anggaran awal menunjukkan bahawa seramai hampir 15,000 nelayan akan mendapat faedah daripada projek itu yang dijalankan bermula 2012  hingga tahun ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...