Isnin, 13 November 2023

PENDUDUKAN MELAKUKAN JENAYAH TERANCANG TERHADAP KOMPLEKS PERUBATAN AL-SHIFA DAN KEMUDIAN MENERBITKAN MAKLUMAT PALSU

 



Pejabat media kerajaan di Gaza mengeluarkan kenyataan hari ini, Ahad, di mana ia mengesahkan bahawa tentera pendudukan melakukan jenayah berterusan terhadap rakyat Palestin di Semenanjung Gaza dan terhadap hospital khususnya, dan dalam pada itu ia terus melakukan jenayah. jenayah terancang yang telah dirancang lebih awal terhadap Kompleks Shifa. Pusat perubatan, yang merangkumi ratusan orang yang cedera, kehilangan tempat tinggal, dan pasukan perubatan, di hadapan dunia.

Beliau berkata dalam kenyataan itu, salinannya sampai ke Dunya Al-Watan, bahawa "pendudukan Zionis sedang mengepung Kompleks Perubatan Al-Shifa, dan mengerahkan banyak dron di ruang udara kompleks itu, dan dron ini menembak dengan kuat di dalam halaman hospital. pada setiap orang yang bergerak ke dalam, yang membawa kepada satu kecederaan.” Sebilangan orang di dalamnya,” menunjukkan bahawa salah satu keluarga yang dipindahkan semalam cuba mengambil risiko dan meninggalkan kompleks Shifa dengan harapan dapat bertahan, dan tentera pendudukan mengebom keluarga ini, yang membawa kepada kesyahidan mereka.

Wartawan kerajaan meneruskan: "Selepas gangguan bekalan elektrik di Kompleks Al-Shifa, salah seorang pekerja ingin memeriksa penjana elektrik untuk mengendalikannya dan menyelamatkan nyawa berpuluh-puluh pesakit yang hidup menggunakan ventilator, tetapi tentera pendudukan menyasarkannya dan dia telah ditembak terus dan cedera di leher.”

Beliau menegaskan bahawa terdapat banyak kecederaan yang masih berdarah di dalam Kompleks Perubatan Al-Shifa akibat ditembak oleh dron pendudukan di halaman kompleks, manakala pasukan perubatan tidak dapat menyelamatkan kes-kes ini kerana pengepungan tentera pendudukan ke atas kompleks dan ketidakupayaan pasukan untuk bergerak di antara bangunan dalaman.


Beliau menambah bahawa pegawai tentera pendudukan mengeluarkan mesej video yang mengatakan bahawa mereka tidak menyasarkan Kompleks Perubatan Al-Shifa dan bahawa apa yang disiarkan dalam media dalam hal ini hanyalah satu pembohongan. menembak semua orang yang bergerak di Hospital Perubatan Al-Shifa? Siapakah tentera yang mengebom salah seorang keluarga yang meninggalkan Kompleks Perubatan Shifa semalam dan membunuh mereka sebagai syahid? Siapakah tentera yang menembak semua orang yang bergerak di dalam Kompleks Perubatan Shifa? Siapakah tentera yang mengebom tingkat lima Kompleks Perubatan Shifa? Siapakah tentera yang mengebom klinik pesakit luar di Kompleks Shifa, menyebabkan ramai syahid dan cedera, dan siapakah tentera yang melepaskan tembakan di halaman Kompleks Shifa, berhampiran khemah wartawan, dan mencederakan beberapa orang yang hadir di situ ?

Beliau menegaskan bahawa tentera pendudukan jenayah sedang melakukan pembunuhan beramai-ramai dan jenayah secara tersusun, sengaja dan terancang, dan kini sedang bersiap dan merancang untuk melakukan pembunuhan beramai-ramai baru di Kompleks Perubatan Al-Shifa, dan kemudian selepas itu ia mengamalkan pembohongan, menyebarkan berita palsu, mengada-adakan cerita yang tidak mempunyai asas kebenaran, dan mengatakan bahawa ia tidak menyasarkan hospital, dan ini Jika ini menunjukkan, ia menunjukkan kegagalan naratifnya dan pembohongannya dalam menghadapi fakta di lapangan.

"Wartawan kerajaan" itu menganggap pendudukan Israel dan masyarakat antarabangsa, terutamanya Amerika Syarikat, bertanggungjawab sepenuhnya atas jenayah yang berterusan ini dan untuk nyawa dan keselamatan semua kakitangan perubatan, yang cedera, yang sakit, dan yang dipindahkan di dalam Syifa. Kompleks Perubatan.

Beliau menyeru semua institusi antarabangsa di Semenanjung Gaza, tanpa pengecualian, untuk segera pergi ke Kompleks Perubatan Al-Shifa untuk melindunginya dan pasukan perubatan dan semua orang di dalamnya, kerana ia sedang dikenakan pengepungan, sasaran dan pembunuhan dalam jenayah perang yang jelas.

Beliau juga memberi tabik hormat kepada semua pasukan perubatan atas peranan heroik, berani dan lagenda mereka dan untuk menjalankan peranan bersejarah mereka dalam negara terhadap rakyat Palestin yang hebat


المزيد على دنيا الوطن ..
https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2023/11/12/1538311.html#ixzz8IvdJ78W4

Follow us:
@alwatanvoice on Twitter
|
alwatanvoice on Facebook


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...