Sabtu, 25 November 2023

HARI KEDUA GENCATAN SENJATA GAZA TENANG DI LAPANGAN DAN MENANTIKAN KUMPULAN BANDUAN BAHARU


Pada hari kedua gencatan senjata sementara di Semenanjung Gaza, ketenangan berlaku di lapangan, sementara jalan Palestin menunggu pembebasan kumpulan kedua banduan di penjara pendudukan dan pembebasan kumpulan baru tahanan yang dipegang oleh penentangan Palestin. di Gaza, sehari selepas pihak berkuasa pendudukan membebaskan 39 tahanan Palestin berbanding 13. Seorang tahanan Israel

Israel menerima senarai nama tebusan yang akan dibebaskan hari ini


Pegawai berkata, Israel menerima senarai nama banduan yang dijadualkan dibebaskan oleh Hamas di Gaza hari ini, Sabtu, selepas pembebasan 24 banduan semalam, Jumaat.


Kenyataan yang dikeluarkan oleh pejabat Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu berkata bahawa pegawai keselamatan Israel sedang menyemak senarai itu


20 warga Thai masih ditahan Hamas


Kementerian Luar Thailand berkata pada hari Sabtu bahawa 20 rakyat Thailand masih ditahan oleh Gerakan Penentangan Islam Palestin (Hamas) selepas gerakan itu membebaskan sepuluh daripada mereka.


Kementerian itu menambah, mereka yang dibebaskan dari Gaza semalam, Jumaat, akan pulang ke rumah masing-masing selepas menghabiskan 48 jam di hospital.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...