Ahad, 19 November 2023

PMX TOLAK GUNA MERCEDES SEBAGAI KENDERAAN RASMI


Datuk Seri Anwar Ibrahim menolak untuk menggunakan Mercedes S600 yang dibeli Perdana Menteri yang lepas dan diperoleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) untuk kegunaan rasmi.

Ketua Pegawai Eksekutif Mercedes Benz dan Pengerusi Lembaga Pengurusan Mercedes-Benz Group,

Ola Källenius, telah mengumumkan sumbangan sebanyak €1 juta (RM5 juta) kepada organisasi Israel.

Pengumuman ini dibuat melalui akaun LinkedIn miliknya kira-kira tiga minggu lalu.

Dalam pengumuman tersebut, beliau menyatakan kesedihan atas serangan yang berlaku ke atas Israel dan hasrat untuk membantu mengurangkan beban yang mereka hadapi.

“Saya sangat terkejut dengan berita dan gambar yang disiarkan di seluruh dunia sejak serangan ke atas Israel.

Dan saya amat bimbang tentang kesan yang mungkin berlaku untuk keamanan di Timur Tengah. Saya mempunyai rakan sekerja, kenalan lama, dan kawan baik di rantau itu.

Saya berasa sedih ke atas semua orang yang menderita akibat keganasan dan yang kini berkabung atas kehilangan orang tersayang.

Perasaan saya sama juga buat mereka ramai yang cedera, mereka yang diculik, dan keluarga mereka,” petik kenyataan Ola Källenius.

Mercedes-Benz berikrar untuk menderma €1 juta (RM5 juta) kepada organisasi bantuan United Hatzalah, yang menumpukan kepada pemerolehan kenderaan penyelamat, serta Palang Merah Jerman yang menyelaraskan bantuan kemanusiaan di rantau ini bersama-sama organisasi saudara mereka.

“Kami sudah tentu sentiasa menghubungi pasukan di tapak R&D kami di Tel Aviv, di mana keselamatan mereka menjadi keutamaan,” tambah Ola Källenius lagi.

https://www.mhdaily.net/mercedes-sumbang-rm5-juta-bantu-organisasi-israel-pmx-tolak-guna-mercedes-sebagai-kenderaan-rasmi/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...