Selasa, 28 Oktober 2014

SI KETUM DAN JIJAH KIPAS MENGAMUK DI UM SEBELUM MASUK PENJARA ?


PETALING JAYA: Sekumpulan mahasiswa dan orang ramai yang terdiri daripada penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim bertindak merempuh pintu utama Universiti Malaya (UM) untuk menghadiri program pidato Ketua Pembangkang itu pada Isnin malam.



Dalam kejadian pada pukul 9.20 malam - (Sumber) itu, kumpulan tersebut berjaya merempuh masuk pintu arah Bangsar selepas ia dikunci bagi tujuan keselamatan manakala pintu lain dibuka dengan kawalan.


Ketika rempuhan berlaku, pemimpin politik seperti Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Ahli Parlimen Kapar, G. Manivannan turut berada di barisan depan kumpulan berkenaan.

Terdahulu, Pensyarah Undang-undang UM, Prof Madya Dr Azmi Sharom yang berada di barisan hadapan kumpulan itu bertindak menasihatkan wakil penganjur supaya tidak bertindak ganas.

Menurut Azmi, tindakan merempuh masuh pintu pagar utama yang dikunci itu akan mencemarkan imej kumpulan mahasiswa pusat pengajian tinggi.

Bagaimanapun usaha Azmi gagal.

Antara yang kelihatan hadir di pintu masuk utama UM itu termasuk Presiden Persatuan Mahasiswa UM (PMUM), Fahmi Zainol.

Kumpulan berkenaan kemudian berarak ke Dataran DTC UM yang merupakan lokasi pidato bertajuk  '40 Tahun Dari UM Ke Penjara' akan diadakan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...