Sabtu, 14 April 2012

TIADA SEBAB KENAPA RAKYAT MENOLAK KEPIMPINAN BN!!!


Image Detail
Segala janji sudah banyak dilaksanakan dalam tempoh empat tahun pemerintahan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said.

Malah, nikmat pembangunan dirasai segenap lapisan masyarakat tanpa mengira mereka penyokong kerajaan mahupun pembangkang.

Tanpa mengira ideologi politik pembangunan tetap berjalan di semua kawasan secara adil dan tiada yang diketepikan. Malah, dalam kes tertentu kawasan pembangkang pula menerima dana paling tinggi berbanding kawasan yang dimenangi BN.

Bantuan dan insentif diberikan semua lapisan masyarakat, sama ada pelajar, atlet sukan, warga emas dan remaja kerana mereka semua layak menerima faedah menerusi konsep `Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’.


Selain e-book kepada murid Tahun Empat hingga Enam yang sudah diterima hampir 100,000orang, bantuan laptop kepada guru, kelas maya, bantuan atap rumah, membaiki rumah mahupun insentif kepada atlet serta pelajar cemerlang.

“Saya minta semua penduduk di kawasan pembangkang ini supaya berubahlah. Tiada sebab untuk saudara saudari semua menolak kepimpinan kerajaan (Barisan Nasional) hari ini.

“Segala pembangunan, kemudahan dan pelbagai bantuan kita berikan. Daripada bermula kelahiran sehinggalah meninggal dunia, bantuan kerajaan tidak pernah berhenti,” katanya.

Terlalu banyak bantuan wang ringgit dan tidak terhitung juga pembangunan serta kemudahan fizikal dan prasarana di sekeliling kita yang diwujudkan sebagai memenuhi kehendak dan keperluan rakyat.

Di peringkat nasional pula, Program Transformasi Kerajaan (GTP) yang diperkenalkan Kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak juga jelas memberi kesan positif ke serata negeri termasuk Terengganu.

Pelbagai kejayaan dan program yang memberi manfaat kepada rakyat sepanjang tiga tahun pemerintahan Dato’ Sri Najib yang jelas berpaksikan `Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan’.

Program yang mula dinikmati rakyat awal tahun ini termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)kepada 5.2 juta rakyat berpendapatan rendah dan sederhana berjumlah RM500 kepada setiap isi rumah.

Selain perubatan percuma menerusi Klinik 1Malaysia dengan bayaran caj perkhidmatan RM1 jelas memberi kelegaan dan membantu rakyat yang kurang berkemampuan.

Pelajar turut mendapat faedah menerusi Baucar Buku 1Malaysia yang sudah dinikmati 1.3juta pelajar dengan peruntukan RM200 bertujuan meringankan beban mereka bagi membeli keperluan pembelajaran.

Malah, setiap pelajar sekolah rendah dan menengah diberi bantuan persekolahan RM100 seorang, tanpa mengira taraf hidup keluarga mereka.

Terbukti, Kerajaan BN tidak sekadar berjanji kosong, sudah terbukti realitinya yang kian membuka mata dan hati setiap rakyat untuk menilai antara` kaca dan permata’.

Kuasa berada di tangan setiap rakyat apabila tiba Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti bagi menentukan parti yang benar-benar membela bangsa dan agama seperti mana yang dilaksanakan BN, ataupun memilih parti yang hanya tahu berjanji, namun `tidak mengukur baju di badan sendiri’.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...