Sabtu, 28 Januari 2012

74 pegawai, kakitangan APMT terima anugerah


Sebanyak lapan Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT) peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) menerima anugerah APMT Terbaik.

Lapan APMT yang dipilih mewakili setiap kawasan Parlimen itu termasuklah APMT DUN Jertih dari Parlimen Besut, DUN Permaisuri (Setiu) dan DUN Teluk Pasu (Kuala Nerus).
Bagi Parlimen Kuala Terengganu ia dimenangi oleh APMT DUN Bandar, DUN Kuala Berang (Hulu Terengganu), DUN Rhu Rendang (Marang), DUN Bukit Besi (Dungun) dan DUN Cukai (Kemaman).

Anugerah disampaikan oleh Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said pada Majlis Makan Malam APMT di Taman Tamadun Islam bagi menghargai para petugasnya.

Pada majlis itu juga, Ketua Penyelia APMT DUN Kota Putera, Ismail Shafie dan Pembantu Penyelia APMT DUN Manir, Gayah Ismail menerima Anugerah Khas Menteri Besar dengan hadiah pakej mengerjakan umrah.

Secara keseluruhannya, seramai 74 pegawai dan kakitangan menerima penghargaan pada majlis itu melalui beberapa anugerah termasuk Anugerah Inovatif dan Anugerah Khas Pengarah.

Pengarah APMT, Roshali Taha berkata, anugerah tersebut berdasarkan prestasi sepanjang tahun lalu yang meliputi khidmat kepada masyarakat, kerja berpasukan serta pencapaian dalam program yang dianjurkan.

"Jumlah penerima anugerah kali ini sekitar tujuh peratus daripada jumlah keseluruhan kakitangan dan pegawai seramai 1,056 di 32 DUN dan di ibu pejabat," katanya.

Menurut Roshali, pengiktirafan tersebut mungkin akan dijadikan satu kriteria untuk penerima anugerah memegang jawatan dan memikul tanggungjawab yang lebih tinggi pada masa depan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...