Rabu, 17 Januari 2024

GEMPAR: KSN DISIASAT SPRM!

 


ADA YG BAKAL TERCIDUK! BETULKAH KSN TERLIBAT DLM PENGGULINGAN KRJN, LANGKAH DUBAI??

Anwar Bukan Sebarang Anwar.  Selepas memecat KPPA yang berjam tangan RM252K, sekali lagi Anwar membuktikan ketegasannya sebagai Perdana Menteri.


Sumber dalaman pejabat KSN mengesahkan  Zuki Ali kini disiasat SPRM berkenaan isu :

1. ZUKI & SKANDAL RM300 JUTA KELUARGA MALAYSIA.

Zuki dibawah arahan KSUS Nazimah telah mengarahkan kelulusan khas lebih RM300 juta wang kerajaan bagi membiayai promosi Keluarga Malaysia Ismail Sabri. Namun tidak adil menyiasat Zuki sahaja, bagaimana pula dgn TKSUK Datuk Solehudin yang berbini dua itu?. Datuk Armand, Datuk Syafiq, Dato Fahmi, Dato Ruhaidini? 

Khabarnya semasa siasatan SPRM, Ismail Sabri dan Nazimah cuci tangan dan menyalahkan KSN Zuki meluluskan wang itu atas nama kelulusan khas.

2. BANGLO MEWAH DI PUTRAJAYA.

Banglo mewah Zuki di Putrajaya merupakan hadiah daripada kontraktor tender kerajaan iaitu Dato' Tim. Isi rumah banglo itu diimport daripada London. English nice !

3. DUA PEGAWAI KHAS KSN

Pegawai khas Zuki gred M48 hidup mewah seperti Zuki. Memiliki beberapa buah rumah dan kereta mewah.

Zuki diketahui memiliki banyak tanah di KL, Putrajaya dan Sabah. Di Sabah, Zuki menjual tanah kepada tauke Cina. Zuki pernah dibawa di atas boat mewah di Kota Kinabalu. 

Serupa dilakukan oleh mantan KPPA Dr.Zulkapli dalam kes Jambatan Tambunan.

4. SKANDAL PEMERDAGANGAN MANUSIA DI KSM

Jika SPRM berjaya membuktikan Zuki dengan kes buruh asing dimana tender dimonopoli oleh Amin Bangla di KSM, maka Zuki berdepan penjara seumur hidup. KSM sengaja dibiarkan kosong tanpa KSU supaya Zuki boleh mengawal kesnya di KSM. Hal ini pernah disuarakan oleh CUEPACS dan pernah dipersoalkan oleh Pengerusi Biro Buruh DAP, A Sivanesan pada 10.02.2021.

5. SKANDAL LCS

Zuki juga dikaitkan dengan skandal kapal LCS. Zuki merupakan KSU KEMENTAH ketika isu tersebut berlaku. Zuki juga mendapat komisen malah pernah bercuti bersama kontraktor kapal LCS di luar negara. Gambar Zuki dan kontraktor tersebut boleh dicari di internet.

6. SKANDAL PROJEK STURGEON FELDA

Isu penyelewengan dana Felda melalui projek Ikan Sturgeon berjumlah RM47.6 juta pada tahun 2017, ketika Zuki Ali merupakan Jawatankuasa Tatatertib Felda. Kes ini pernah dibangkitkan oleh Nurul Izzah puteri DS-Anwar Ibrahim.

7. Dalam kes Langkah Dubai, TPM Zahid Hamidi mengetahui pegawai kanan kerajaan yang terlibat dalam cubaan mengulingkan Anwar.  Ternyata KSN dan mantan KPPA Dr Zulkapli terlibat!

Anwar takkan biarkan beliau dikhianati sekali lagi. Zuki boleh menganiaya Tun M, Muhyidin Yassin dan Ismail Sabri tetapi tidak kepada Anwar!

Staf Biasa PMO.

Putrajaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...