Selasa, 18 Oktober 2011

MB rai pemain, pengurusan Skuad Penyu dan T-Team



Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, meraikan para pemain dan pengurusan skuad Terengganu dan T-Team atas kejayaan mara ke peringkat separuh akhir pertandingan Piala Malaysia, di majlis makan malam di Kediaman Seri Iman, malam tadi.
Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri, YB Haji Rozi Mamat dan Yang Dipertua Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu, Dato’ Che Mat Jusoh.


Pada majlis itu, Menteri Besar turut melahirkan hasrat beliau dan seluruh peminat bolasepak di negeri ini agar kedua-dua pasukan itu menang dalam pertandingan separuh akhir dan mara ke perlawanan akhir.

Beliau meminta mereka bermain secara habis-habisan bagi memastikan kedua-dua pasukan tersebut mara ke peringkat akhir, sekaligus membolehkan Piala Malaysia dibawa pulang ke Terengganu.

Sebelum ini, pasukan Terengganu muncul juara Piala FA 2011 di mana setiap pemain dan pengurusan mendapat habuan lumayan atas kejayaan berkenaan.

Pasukan Terengganu berjaya melangkah ke separuh akhir apabila mencatat keputusan secara agregat 5-3 dengan Kelantan manakala T-Team menang agregat 4-2 menentang Sabah pada peringkat suku akhir.

Skuad Penyu yang dibimbing Jurulatih Irfan Bakti Abu Salim bakal berdepan pasukan Selangor yang mempunyai rekod 32 kali juara, pada peringkat separuh akhir dengan perlawanan pertama di gelanggang lawan.

Manakala pasukan T-Team yang dibimbing Yunus Alif pula akan melayan pihak lawannya, Negeri Sembilan di gelanggang sendiri pada perlawanan pertama sebelum berkunjung ke tempat lawan pada pertandingan kedua.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...