Isnin, 28 Mei 2018

PAKATAN HARAPAN MENYANYIKAN LAGU YANG BERBEZA2 SEKARANG


KUALA LUMPUR, 27 Mei (Bernama) - Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai beban berat untuk dibawa terutama kerana beliau mempunyai masa kurang daripada 100 hari untuk berjalan semua ceramah manifesto itu kerana orang ramai memerhatikannya, kata Awang Selamat hari ini.
Editor kolektif di Mingguan Malaysia, edisi hari Utusan Malaysia yang dimiliki oleh Umno, juga mendakwa bahawa pentadbiran Dr Mahathir dan PAKATAN HARAPAN SEMAKIN KURANG POPULAR, terutama di media sosial.
"Selama dua minggu yang lalu terdapat BANYAK KOMEN NEGATIF mengenai media sosial. Ia tidak kelihatan seperti Pakatan Harapan popular di kalangan rakyat, apabila ia sepatutnya betul selepas kemenangan GE14, "kata Awang.
Ia menimbulkan beberapa perkara yang boleh MENIMBULKAN KEMARAHAN ORANG RAMAI, termasuk yang didakwa melanggar undang-undang, BERTINDAK BALAS DENDAM, MEMPOLITIKKAN SIASATAN RASUAH terhadap bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, dan beberapa fakta yang dikatakan itu mengelirukan orang ramai.
"Apabila kita bercakap tentang isu-isu seperti Proton, harga minyak, GST, tol dan PTPTN, misalnya, mereka nampaknya menyanyi lagu yang berbeza sekarang.
"Inilah yang menimbulkan kemarahan, yang sememangnya akan memburukkan lagi keadaan.
Awang berkata ia bersetuju dengan pengerusi siasatan 1MDB Tan Sri Abu Talib Othman dan veteran DAP Dr Tan Seng Giaw yang menyeru agar siasatan melibatkan Najib dijalankan mengikut prosedur supaya ia boleh kekal bebas prasangka.
"Kami percaya bahawa itu adalah yang terbaik, jadi rakyat tidak perlu menyaksikan mana-mana individu menjadi mangsa pembuli kepada kerajaan sekarang ketika mereka sedang memperjuangkan keadilan bagi semua orang.
"Ini adalah masa yang sangat penting untuk memenangi hati orang lain," katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...