Rabu, 11 November 2015

EGO, SOMBONG DAN BONGKAK TUAN IBRAHIM PUNCA PAS BERPECAH ??

‘Kita lawan Umno tiap-tiap hari itu buktinya’

SHAH ALAM - Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tuduhan yang mengatakan bahawa Pas akan menjalinkan kerjasama politik bersama Umno adalah tuduhan yang tidak berasas dan sama sekali tidak berpijak di bumi yang nyata.

Katanya bukti jelas menangkis dakwaan itu adalah, sehingga kini tuduhan-tuduhan itu tidak dapat dibuktikan dan Pas masih 'berperang' dengan Umno sehingga kini.

"Saya fikir mereka yang buat tuduhan-tuduhan itu yang mengaitkan Pas akan bersama Umno ini sampai sekarang tiada bukti, ia tidak berlaku sebagaimana yang diwar-warkan penuduh.


"Jadi apa yang penting bagi kita (Pas) kita tengok pada realiti...realitinya Pas tetap berlawan dengan Umno dan tidak timbul Pas hendak bersama Umno sepertimana yang didakwa.

"Jadi kita fikir pelik di antara orang buat tuduhan dengan orang yang kena tuduh yang tuduh kononnya presiden hendak bergabung dengan Umno tetapi berapa kali ucapan presiden nafi perkara itu, jadi kalau hendak percaya kepada orang yang dituduh dan kita menolak kenyataan sebenar daripada presiden jadi tidak betul sepatutnya kita menerima kenyataan yang dituduh itu, presiden sendiri telah beberapa kali buat penafian," katanya kepada Sinar Online hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Apa muslihat Husam?]

Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata oleh itu, Pas tidak terkesan dengan dakwaan itu kerana perihal ini pernah terjadi sejak tahun 1999 lagi.

"Buktinya yang paling kukuhnya apakah pas bergabung dengan Umno sekarang ? itu yang paling kukuh dakwaan satu bab buktinya, sampai sekarang contohnya tahun 1999 Ustaz Ahmad Awang buat dakwaan itu, ketika krisis di Perak pun ada dakwaan, selepas itu DAP buat tuduhan sebelum muktamar, dan kini tuduhan di Selangor pula, tetapi realitinya sampai sekarang ini Pas masih tidak bergabung dengan Umno, jadi bagi saya itulah bukti yang paling kukuh.

"Bukti apakah tuduhan itu berlaku atau tidak, maknanya kalau kita lihat realitinya pas masih tidak bergabung dengan Umno dan masih lawan Umno tiap-tiap  hari jadi itulah bukti bahawa apa yang dituduh tidak betul," katanya.

Isu gabungan antara Pas dengan Umno kembali bertiup kencang apabila bekas Naib Presiden Pas Datuk Husam Musa baru-baru ini mendakwa Presiden Pas  mengaku pernah merancang kerjasama dengan Umno bagi menubuhkan kerajaan perpaduan di Selangor.


Katanya presiden Pas sendiri mengaku apabila ditanya ramai-ramai.

"Dia mengakui mengajak dua atau tiga Adun PKR untuk menyertai Pas bagi membentuk kerajaan negeri Selangor bersama Umno. Presiden akui jika mereka mempunyai jumlah mencukupi mereka akan membentuk kerajaan bersama Umno di Selangor.

“Kalau presiden kata tidak, sila nafi. Kalau presiden tanya, kenapa beritahu, saya tanya balik, kenapa buat?  Husam berkata demikian dalam satu ceramah di Pasar Kedai Mulong, Pasir Mas baru-baru ini.


Pautan: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...