Rabu, 30 Disember 2015

JPJ GUNA KUASANYA KEPADA KERAJAAN NEGERI ?


Kuala Terengganu :  Kerajaan Negeri akan menolak balik no pendadtaran kenderaan (plat) TTB yang ditawarkan JPJ pada harga yang terlalu tinggi.

Menteri Besar Terengganu , Dato seri Ahamd razif abd Rahman berkata,  Kerajaan Negeri tidak akan membeli plat TTB yang telah dipohon dan harganya melebihi RM2 ribu ringgit.

“kita telah memohon kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang telah bersetuju untuk rizabkan nombor  plat TTB 1 hingga 100 melalui sokongan daripada Setiausaha Kerajaan Negeri , 

“walaubagaimanapun JPJ telah memohon supaya harga plat berkenaan akan ditentukan sendiri oleh mereka dan bukannya kita”Kuala Terengganu :  Kerajaan Negeri akan menolak balik plat TTB yang ditawarkan JPJ pada harga yang terlalu tinggi.


Menteri Besar Terengganu , Dato’ Seri Ahamd Razif Abd Rahman berkata,  Kerajaan Negeri tidak akan membeli plat TTB yang telah dipohon dan harganya melebihi RM2 ribu ringgit.

“kita telah memohon kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang telah bersetuju untuk rizabkan nombor  Plat TTB 1 hingga 100 melalui sokongan daripada Setiausaha Kerajaan Negeri , 

“walaubagaimanapun JPJ telah memohon supaya harga plat berkenaan akan ditentukan sendiri oleh mereka dan bukannya kita”

“ kita masuk tender hanya dengan harga RM 500 hingga RM1000 sahaja kerana ini permohonan daripada kerajaan negeri,


“Plat TTB yang harga tinggi itu kita akan serah kembali kepada JPJsupaya ianya boleh dibeli oleh petender yang membida harga tertinggi, katanya hari ini pada sidang Media di Dewan Penyelaras Dun Seberang Takir selepasmenyampaikan  bantuan pakaian sekolah kepada  692 orang pelajar daripada 446 buah keluarga dengan peruntukkan  sebanyak RM69,200.

Bersambung: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...