Isnin, 13 Februari 2012

Penjawat awam perlu telus laksana tugas


Penjawat awam di negeri ini di minta membuang sikap gemar menghentam etika dan dasar yang dilaksanakan kerajaan sebaliknya perlu amanah serta bersikap telus supaya mampu mencapai matlamat yang dihasratkan.


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said kesal dengan sikap mereka yang gemar menghentam kerajaan dan tidak amanah memikul tanggungjawab yang patut digalas.
“Mereka patut sedar wujudnya kerajaan hari ini adalah hasil kejayaan Barisan Nasional (BN) dan bukannya bergantung kepada mana-mana pihak.


“Pada masa sama, sikap gemar menyembunyikan fail patut dikikis bagi mengelak berlakunya `lambakan’ tugasan pada setiap tahun,” katanya ketika berucap di Majlis Ramah Mesra Pegawai Tadbir Negeri (TCS) Bersama Menteri Besar di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, malam tadi, 11 Februari.


Kira-kira 200 TSC dari seluruh Terengganu dirai bagi mengenang tugasan dan jasa mereka kepada masyarat dan kerajaan Terengganu.


Dato’ Seri Haji Ahmad menyampaikan cenderahati khas kepada TCS yang telah bersara.
Beliau turut memberitahu setiap penjawat awam terutama yang berusia 50-an perlu mengamalkan pemakanan sihat di samping membuat pemeriksaan doktor secara berkala bagi mengekalkan kesihatan sempurna.

“Kerajaan negeri sedia membantu bagi mereka yang mengalami masalah penyakit kronik seperti jantung, diabetis dan sebagainya dengan mendapat rawat di Pusat Purubatan i-Heal,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...