Jumaat, 1 Disember 2023

TUJUH MAYAT BAYI PRAMATANG YANG REPUT DITEMUI DI HOSPITAL GAZA


Pasukan perubatan hari ini menemui sebahagian mayat lima bayi pramatang yang reput di Hospital Kanak-kanak Al-Nasr di Bandar Gaza.

Sebelum gencatan senjata berkuat kuasa pada pagi Jumaat, serangan udara Israel menyasarkan beberapa hospital di utara Semenanjung Gaza, manakala beberapa daripada mereka telah dipindahkan di bawah pengeboman ganas dan kepungan ketat.

Sumber perubatan berkata bahawa tentera Israel sebelum ini menutup unit rawatan rapi di Hospital Al-Nasr, di mana mayat lima bayi pramatang yang separuh reput ditemui oleh doktor hari ini selepas askar pendudukan meninggalkan mereka di sana sebelum menarik diri dari hospital.

Awal bulan ini, lapan bayi pramatang kehilangan nyawa selepas inkubator mereka tidak berfungsi akibat gangguan bekalan elektrik selepas pendudukan menghalang bahan api daripada sampai ke Kompleks Perubatan Al-Shifa.

Tiga puluh satu bayi pramatang telah dipindahkan ke hospital di selatan Semenanjung Gaza, dan sebilangan daripada mereka telah dipindahkan ke Mesir untuk meneruskan rawatan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...