Khamis, 21 Disember 2023

Abu Ubaida: Kami memusnahkan 41 kenderaan tentera dan membunuh 25 tentera di Gaza


Abu Ubaida, jurucakap tentera bagi Briged Al-Qassam, berkata bahawa 41 kenderaan tentera musnah sepenuhnya atau sebahagian, 25 askar terbunuh, dan berpuluh-puluh cedera dalam pelbagai tahap dalam tempoh 72 jam yang lalu. 

Abu Ubaida menambah dalam satu kenyataan yang disiarkan di salurannya di Telegram, pada hari Rabu, bahawa pasukan penceroboh disasarkan dengan peluru berpandu dan peranti anti-kubu dan individu, bertempur dengan mereka dari jarak sifar, dan menyasarkan pasukan penyelamat mereka.


Beliau menegaskan bahawa dua terowong dan sebuah rumah telah terperangkap dan diletupkan oleh askar pendudukan, selain operasi penembak tepat yang menyasarkan salah seorang askar.


Abu Ubaida menyatakan bahawa Briged Al-Qassam dapat memusnahkan ibu pejabat, bilik arahan medan, dan kepekatan tentera dengan peluru mortar dan peluru berpandu jarak dekat di semua medan pertempuran di Semenanjung Gaza.


Beliau mengesahkan bahawa Al-Qassam menghujani serangan roket di bandar Tel Aviv di tengah-tengah entiti pendudukan, selain melancarkan serangan roket ke arah Kiryat Shmona yang diduduki di utara Palestin yang diduduki.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...