Sabtu, 2 Disember 2023

ANGKA KEMATIAN DI SEMENANJUNG GAZA TELAH MENINGKAT KEPADA LEBIH 200 SEJAK JUMAAT


Jumlah syahid
dalam pencerobohan pendudukan yang berterusan sejak pagi Jumaat telah meningkat kepada 240 dan yang cedera kepada 589, menurut Kementerian Kesihatan di Gaza. 

Pendudukan Israel meneruskan pencerobohan kejamnya terhadap Semenanjung Gaza, menyasarkan, sejak subuh pada hari Sabtu, beberapa kawasan di Khan Yunis dan pantai Deir al-Balah, dengan serbuan sengit. 

Pendudukan Israel meneruskan pencerobohannya terhadap Gaza pada hari Jumaat, selepas berakhirnya hari ketujuh gencatan senjata sementara kemanusiaan, yang mula berkuat kuasa pada pukul tujuh pagi pada hari Jumaat, 24 November, untuk tempoh empat hari, dan dilanjutkan selama tambahan tiga hari, selepas pencerobohan berterusan sejak 7 Oktober. 

Oktober lalu. 15 ribu syahid Pencerobohan itu mengakibatkan lebih 15,000 rakyat Palestin mati syahid, termasuk 6,150 kanak-kanak dan lebih 4,000 wanita, selain lebih 36,000 cedera, jumlah yang tidak terhingga. 

Briged Al-Qassam, cabang tentera Hamas, melancarkan Operasi Banjir Al-Aqsa pada 7 Oktober, sebagai tindak balas kepada pencabulan pendudukan Israel di wilayah Palestin yang diduduki



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...