Ahad, 13 Ogos 2017

ADUN PKR DILAYAN SEPERTI PENJENAYAH OLEH PENYOKONG PAKATAN HARAPAN

‘Sekarang Saya Dilayan Seperti Penjenayah’, Kata ADUN PKR Yang Buat Aduan Kilang Haram

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Pinang Norlela Ariffin dari PKR mendakwa beliau dilayan seperti pariah oleh penyokong Pakatan Harapan selepas penahanan EXCO Negeri DAP Phee Boon Poh berkaitan siasatan anti-rasuah.
ADUN PKR itu adalah yang pertama sekali membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap sebuah kilang haram yang beroperasi di Kampung Sungai Lembu yang dikaitkan dengan siasatan terhadap Phee Boon Poh.
Norlela terperanjat dengan dakwaan bahawa beliau memainkan peranan dalam penangkapan Phee Boon Poh semalam, dengan mengatakan tindakan SPRM di luar kawalannya.
“Orang ramai berkata mengapa saya tidak menunggu sehingga selepas pilihan raya umum ke-14 untuk mengadu, saya telah menaikkan isu ini sejak 2015, sementara kilang itu telah beroperasi secara haram selama 10 tahun. Sungguh sungguh sedih bahawa saya kini diperlakukan seperti penjenayah, musuh nombor satu rakyat,” katanya kepada Malay Mail Online ketika dihubungi hari ini.


Norlela berkata beliau telah secara konsisten bercakap tentang isu-isu yang memberi kesan terhadap kawasan luar bandarnya sejak dahulu lagi dan kilang-kilang haram yang beroperasi di negeri ini adalah satu masalah yang tidak diberi perhatian yang mencukupi.
“Saya hanya mengadu tentang kilang, saya mahu ia dikendalikan dengan betul, tetapi apa yang mereka lakukan adalah di luar kawalan saya. Saya hanya melakukan tugas saya,” katanya, merujuk kepada serbuan SPRM dan penangkapan berikutnya terhadap kes itu.
Norlela juga berkata kepimpinan PKR menyedari sepenuhnya tentang aduannya mengenai kilang dan isu-isu yang mempengaruhi kawasan Penanti beliau ketika dia membangkitkan perkara itu dengan parti sebelum memberitahu pihak berkuasa dan membawanya ke Dewan Undangan Negeri.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...