Rabu, 23 November 2011

PTT tawar program cuti sekolah

Pusat Tutorial Terengganu (PTT) menawarkan program cuti sekolah bagi pelajar lepasan PMR mendalami bahasa Inggeris dan SPM bagi persediaan memasuki Pusat Pengajian Tinggi (IPT) serta kursus yang sesuai untuk pelajar IPT.

PTT turut menawarkan kelas esei bahasa Malaysia, ulangkaji pelajar tingkatan empat, kelas insentif bahasa Arab dan kelas pemulihan membaca dalam bahasa Melayu dan Inggeris untuk pelajar pra-sekolah.


Pengurus PTT, Encik Ong Chong Beng berkata, pihaknya menyediakan guru-guru berpengalaman luas dalam tuisyen dan sedia memberi bimbingan yang sistematik di samping ruang tempat belajar yang selesa.

Katanya, semua mata pelajaran beroreantasikan peperiksaan dan teknik peperiksaan dan PTT akan memberi potongan yuran bulanan bagi pelajar yatim piatu serta pelajar yang cemerlang dalam peperiksaan awam akan diberi hadiah.

Tambahnya, bagi kelas ulangkaji pelajar tingkatan empat, ia terbuka untuk pelajar di sekolah asrama penuh dan sekolah biasa untuk beberapa mata pelajar seperti bahasa Inggeris, fizik, biologi dan sebagainya.

Menurutnya PTT juga menawarkan tuisyen kepada pelajar tahun satu hingga lima (UPSR), tingatan satu hingga 3 (PMR) dan tingkatan empat serta pelajar yang bakal menduduki SPM.

Ibu bapa yang ingin menghantar anak-anak mereka ke PTT boleh berhubung di talian 096232425 atau 0129578999 atau datang terus ke pejabat di alamat tingkat 1, Jalan Sultan Sulaiman, Kuala Terenggau.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...