Ahad, 29 April 2018

#PRU 14: PROF MADYA DR KAMAROLZAMAN MOHD JIDI KELUAR PPBM AIR MOLEK


MELAKA: KECEWA DENGAN SIKAP KEPIMPINAN PPBM Melaka didakwa tidak mematuhi perjanjian dan amanah, naib ketua PPBM bahagian Hang Tuah Jaya, PROF MADYA DR KAMAROLZAMAN MOHD JIDI bertanding sebagai calon Bebas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Molek.

Beliau berkata sejak lebih setahun lepas beliau bersama jentera PPBM melaksanakan gerak kerja meyakinkan pengundi DUN Ayer Molek untuk mengundi pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), namun setelah usaha itu membuahkan hasil positif kerusi DUN itu diberikan kepada PKR.

“Dalam proses pemilihan calon PIHAK PENGURUSAN PPBM TELAH MELANGGAR JANJI. Kepimpinan negeri  tidak mematuhi perjanjian diamanahkan, patutnya PPBM memiliki DUN Ayer Molek tetapi apabila cubaannya boleh menang tinggi parti lain berebut untuk mendapatkan tempat.

“Akhirnya perundingan mengikut janjinya (DUN Ayer Molek diberikan) kepada parti PPBM telah dimanipulasi dengan PKR ambil DUN Ayer Molek,” katanya kepada pemberita.

Pada PRU14 ini Kamarolzaman bakal menghadapi saingan empat penjuru dengan Jantan Abdullah (PAS), Farhan Ibrahim (PKR), dan Rahmad Wariman (BN) di DUN Ayer Molek yang berada dalam Parlimen Hang Tuah Jaya.

Kamarolzaman berkata pada masa ini beliau masih anggota PPBM dan tidak akan mengambil keputusan untuk keluar daripada parti itu. 

Sumber: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...