Khamis, 31 Oktober 2013

Seminar Perundangan Dan Hak-Hak Wanita Negeri Terengganu 2013



Setiap wanita memiliki hak dalam rumah tangga, di tempat kerja dan sebagai anggota masyarakat boleh mengambil tindakan undang-undang jika berdepan masalah dan gangguan sebagaimana diperuntukkan dalam perundangan negara.

Penaung Persatuan Suri dan Anggota Perkhidmatan Awam Malaysia Negeri (Puspanita) yang juga isteri Menteri Besar, To’ Puan Seri Hajah Norliza Mahmud, berkata banyak hak-hak wanita yang terdapat dalam perundangan , tetapi luar pengetahuan golongan itu kerana tidak mendapat pendedahan yang tepat dan sewajarnya.


 “Saya sangat berharap dengan adanya seminar sebegini, dapat membantu serta memberi ilmu pengetahuan kepada semua. Tajukyang sangat khusus ini begitu penting kerana di dalamnya kita dapat mengetahui hak-hak kaum wanita. 

“Dengan informasi yang disampaikan oleh barisan panel tadi, membuka minda dan pemikiran kita bahawa keistimewaan kaum hawa diletakkan tinggi dalam Islam,” katanya dalam ucapan perasmian Seminar Perundangan Dan Hak-Hak Wanita Negeri Terengganu 2013, di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, hari ini.

KLIK DISINI untuk berita selanjutnya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...