Jumaat, 9 Oktober 2015

Saya untuk 'lawan tauke, dan boleh menyamar dengan rupa 'ah-pek'

"ROSMAH PERLU BERTANGGUNGJAWAB" ???

PETALING JAYA: Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador berkata, beliau tidak akan menarik diri daripada terus mengkritik cara kerajaan mengendalikan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) walaupun kini dilabel sebagai 'musuh negara'.

Beliau berkata keputusan yang dibuatnya pada Ogos lalu untuk secara terbuka mengecam siasatan kerajaan ke atas firma pelaburan negara yang sedang bergolak itu adalah sesuatu yang menyakitkan yang memerlukan perbincangan dan pemikiran mendalam, tetapi ia satu pengorbanan bernilai.


"Setelah berkhidmat dengan kerajaan yang sama di bawah empat perdana menteri selama lebih dari 36 tahun, sesungguhnya saya percaya, kebanyakan orang akan berfikir adalah tidak bijak bagi seseorang seperti saya untuk 'lawan tauke'. Lebih-lebih lagi apabila 'swansong' (hari-hari terakhir untuk bersara) saya hanya tinggal beberapa bulan lagi.

"Minda pemikiran rasional berkata saya sepatutnya diam dan membiarkan 1,000 hari tempoh perkhidmatan saya berlalu pergi dalam sebuah pejabat yang besar dan selesa di Putrajaya," katanya dalam satu surat terbuka bertarikh 6 Oktober yang ditunjukkan kepada TheStar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...