Isnin, 21 September 2015

PEMUDA MCA SELURUH NEGARA PERLU DISEMAK SEMULA

Pemuda MCA tetap tidak sokong Najib
Isu SJKC adalah alasan

JOHOR BAHRU - Pemuda MCA Pasir Gudang kekal dengan pendiriannya untuk tidak menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak atas dasar mempertahankan isu Sekolah Jenis Kebangsaan Cina yang turut diheret dalam Perhimpunan Merah, 16 September lalu.

Ketuanya, Chia Chow Hui mengulangi ketetapan tersebut yang diambil kerana ketidakpuasan terhadap kenyataan Najib yang menyuarakan sokongan terhadap perhimpunan yang menganggap telah berlangsung secara aman tanpa sebarang provokasi.


"Tidak (sambil menggelengkan kepala, apabila ditanya mengenai desakan permohonan maaf) dan akan tetap pendirian memutuskan hubungan dengan PM.

"Pada PRU 1999 dan 2014, BN mendapat sokongan masyarakat Cina maka tidak betul bahawa semua orang Cina tidak menyokong BN selama ini," katanya.

Akuinya, tindakan yang dilakukan adalah suara orang muda MCA di Pasir Gudang selepas mengadakan mesyuarat kelmarin selain membuat laporan polis mengenai sepanduk yang menyentuh isu SJKC, pada malam 16 September.

"Sepanduk menghapuskan SJKC itu sesuatu yang melampaui batas yang juga boleh mengheret kepada perpecahan kaum.

"Kita mahu pihak bertanggungjawab atau individu ini disiasat dan  dikenakan tindakan sewajarnya," katanya.


Tegasnya, apa yang disuarakan tersebut tidak berniat memainkan isu perkauman sebaliknya  terus  menghormati semangat setiakawan dalam BN dan pemimpin selain sedia menarik balik pendirian dibuat selepas tindakan sewajarnya dikenakan ke atas pelaku.

Sumber: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...