Isnin, 7 September 2015

Bai'ah: Saya kasihan isteri wakil rakyat Pas ramai jadi MAK JANDA


SHAH ALAM - Pemerhati politik, Datuk Dr Ramlah Adam menyifatkan tindakan Pas menjadikan ‘talak’ sebagai sebahagian daripada kandungan bai'ah untuk menjadi calon pilihan raya parti itu kini menjadi umpama senjata makan tuan.

Bercakap kepada portal Malaysiakini, Ramlah juga berpendapat tindakan tersebut memperlihatkan isteri pemimpin Pas ibarat barang mainan yang boleh ditukar ganti, selain direndahkan martabat mereka.

“Saya sedih bagi pihak mereka (isteri wakil rakyat Pas). Mereka seperti barang, seolah-olah dijadikan alat politik.


“Saya kasihan pada isteri wakil rakyat Pas. Mereka ini jadi barang permainan, menjadi tukar ganti. Seolah-olah tidak ada harga diri, tidak ada perasaan dan tidak boleh membuat keputusan sendiri serta perkara ini paling merendahkan martabat wanita,” beliau dipetik sebagai berkata.

Isu bai'ah kembali hangat diperkatakan apabila sekumpulan bekas pemimpin kanan Pas mengumumkan menyertai Parti Pekerja Malaysia (yang sebelum ini dipanggil Gerakan Harapan Baru).


Bagi negeri Kelantan, bai'ah yang dilafazkan calon pilihan raya negeri itu didakwa mengandungi cerai talak tiga seperti kes melibatkan Ahli Parlimen Kuala Krai, Kelantan, Dr Hatta Ramli.

Sumber: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...