Jumaat, 29 Mac 2013

DAP GANTI PAS dan BUKANNYA PAS GANTI UMNO.. Ala Balerr !!!.

40 dalil Pas tidak layak ganti Umno



Sebuah buku bertajuk “Ala Balerr!!!” sedang diedarkan di negeri ini bagi mendedahkan mengapa Pas tidak layak menggantikan Umno, untuk memberi pilihan kepada rakyat menilai Pas yang sebenar.

Lima sebab mengapa Pas tidak layak menggantikan Umno seperti yang digariskan penulis buku berkenaan ialah:

1. Beri Zakat Kepada anak Exco - Kerajaan Pas melalui Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) meluluskan peruntukan zakat di bawah asnaf ‘fi sabilillah’ kepada anak-anak Exco, iaitu Dato’ Abu Bakar Chik dan Haji Abu Bakar Abdullah. Selepas isu tersebut didedahkan, Menteri Besar ketika itu, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang, menafikannya dan minta bukti dalam tempoh 24 jam. Setelah dibuktikan, Hadi jawab Exco berkenaan tidak tahu anak mereka peroleh zakat daripada Maidam san sanggup bayar balik.


2. Wang Zakat Bayar Elaun Kader Pas - Kerajaan Pas lantik 320 orang di seluruh negeri, iaitu 10 orang bagi setiap DUN bagi membantu YB dan pemimpin Pas. Mereka bergerak seluruh negeri membuat sesi penerangan dan ceramah bagi pihak Pas dengan menggunakan nama mubaligh, tetapi sebenarnya kader politik. Setiap kader dibayar dengan wang zakat antara RM600 hingga RM800 sebulan atas nama musafir. Zaman pemerintahan Pas wang zakat digunakan bagi tujuan propaganda dan gerak saraf politik.

3. Rampas Wang Ehsan Untuk KUSZA, TATI dan Sekolah Agama – Rakyat telah sedar setiap tindak tanduk Kerajaan Pas telah merosakkan ssitem pendidikan di Kolej Agama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) (Kini Universiti Sultan Zainal Aibidin) dan Institut Lanjutan Teknikal Terengganu (TATI) (kini Kolej Universiti TATI).

4. 38 Pelajar Tiada SPM Masuk KUSZA – Kerajaan Pas telah mengarahkan KUSZA supaya mengambil 38 pelajar tanpa SPM daripada sekolah yang ditadbir Pas, Maahad Darul Quran yang beralamat di Masjid Rusila, Marang. Surat tawaran dikeluarkan oleh pihak Pendaftar KUSZA. Hadi Awang yang juga Pengerusi Pemegang Amanah Yayasan Terengganu mengarahkan yayasan itu mengeluarkan biasiswa kepada pelajar terbabit dengan wang pendahuluan RM500. Tindakan Pas itu merosakkan nama KUSZA kerana pengambilan pelajar tanpa SPM menyulitkan isntitusi berkenaan mendapat pengiktirafan Lembaga Akreditasi Negara (LAN).

5. Pensyarah KUSZA Tanpa SPM – Kerajaan BN yang bina, Pemimpin Pas yang rosakkan! Itu gambaran yang boleh diberikan berkenaan tindakan Kerajaan Pas terhadap KUSZA. Peraturan dan kelayakan ditolak ketepi dan biarkan kewibawaan KUSZA tercalar, asalkan Pas dapat melebarkan pengaruhnya ke merata institusi yang mereka kuasai.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...