Jumaat, 8 Jun 2018

PAKATAN MENANAM KEBENCIAN KEPADA RAJA-RAJA MELAYU


PEGUAM PKR LATHEEFA KOYA DAN MARIA CHIN hari ini mendesak pihak PDRM untuk menghentikan siasatan ke atas Dato Abdul Kadir Jasin, Ketua Media dan Komunikasi, Kerajaan PH.  Adakah hari ini kerajaan Pakatan Harapan sudah mengubah polisi dengan menghalalkan sesiapa jua untuk memfitnah, menghina dan memperlekeh DYMM SPB YDP Agong?

ADAKAH INI MAKSUD KEBEBASAN BERSUARA?  Adakah kebebasan bersuara bermakna fitnah dihalalkan, cerita boleh direka untuk menghasut rakyat membenci Raja-Raja Melayu?  

Bagaimana kalau rakyat macam saya memfitnah Tun Mahathir?  bagaimana kalau saya mendedahkan maklumat dana yang Tun Mahathir sekeluarga simpan di Bank Of Israel di Singapura?  Bagaimana jika saya menulis tentang dana yang Tun Mahathir terima dari Ting Pek Khiing dan Vincent Tan sebelum Pilihanraya dan sebagai timbal balas, Ting diberi projek Langkawi City 31 Billion dan Vincent Tan pula diberikan Projek Pembinaan Lapangan Terbang di Pulau Tioman? Adakah jika saya menghasut rakyat untuk membenci Tun Mahathir, Maria Chin dan Latheefa Koya akan mempertahankan tindakan saya atas dasar kebebasan bersuara juga?  


Terus teranglah dengan Rakyat Malaysia bahawa Pakatan Harapan berhajat untuk membuang Institusi Raja-Raja Melayu dan menjadikan Malaysia sebuah republik supaya Tun Mahathir boleh diangkat sebagai Presiden atau Maharaja yang baru.  

Saya cabar Pakatan Harapan melaksanakan Referendum Rakyat.  jika lebih 50% rakyat negara ini menolak mengundi untuk menamatkan institusi beraja, maka tukarlah negara ini kepada sebuah Republik.  Tetapi jika rakyat mahu sistem Raja Berperlembagaan kekal atau jika kalian tidak ada keberanian untuk melakukannya, belajarlah menghormati Raja-raja Melayu. 

Pengundi Muda Melayu memberikan kamu undi supaya menjadi pemerintah yang lebih adil dan saksama, bukan untuk menghalalkan tindakan kalian menghina institusi Raja-raja Melayu yang menjadi payung kepada rakyat dan agama Islam.

Sumber: Lokman Adam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...