KUALA LUMPUR, 28 Sept (Bernama) -- Tenaga Nasional Berhad (TNB) akan
memperkenal bil elektrik berwajah baharu kepada pengguna di seluruh Semenanjung
dengan penambahbaikan reka bentuk dan maklumat, mulai 1 Okt.
Menurut kenyataan TNB pada Sabtu, langkah itu dibuat susulan tempoh
percubaan selama sembilan bulan melibatkan 2.6 juta pelanggan.
Antara pembaharuan yang dilaksanakan ialah kaedah kiraan bil lebih mudah difahami, keterangan lebih jelas mengenai kiraan bil dan reka bentuk bil yang menepati kehendak pelanggan.
Antara pembaharuan yang dilaksanakan ialah kaedah kiraan bil lebih mudah difahami, keterangan lebih jelas mengenai kiraan bil dan reka bentuk bil yang menepati kehendak pelanggan.
"TNB bekerjasama dengan Gabungan Persatuan-persatuan Pengguna
Malaysia (FOMCA) untuk bil baharu itu selain mengambil kira pandangan dan
perspektif pengguna," menurut syarikat utiliti itu.
Bil berwajah baharu itu melibatkan 7.8 juta pelanggan daripada kategori pelanggan kuasa biasa iaitu kediaman, perdagangan, perindustrian dan lampu jalan.- BERNAMA
Bil berwajah baharu itu melibatkan 7.8 juta pelanggan daripada kategori pelanggan kuasa biasa iaitu kediaman, perdagangan, perindustrian dan lampu jalan.- BERNAMA