Ahad, 8 Mac 2020

BUDAK BERINGUS PERLU DIAJAR POLITIK JANGAN JADI LEMBU


Saya simpan maklumat siapa sokong Muhyiddin: Annuar

SHAH ALAM – Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa menolak dakwaan bekas Menteri Belia dan Sukan, SYED SADDIQ Syed Abdul Rahman apabila MENUDUH PERDANA MENTERI, TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN MENIPU YANG DI-PERTUAN AGONG dengan mendakwa semua 36 Ahli Parlimen Parti Pribumi Bersatu (Bersatu) Malaysia menyokongnya.

Menurut beliau, Ahli Parlimen Pagoh itu tidak pernah membuat perkara seperti didakwa Syed Saddiq.

Katanya, beliau terlibat dan menyimpan maklumat terperinci ahli Parlimen yang menyokong Muhyiddin dilantik sebagai Perdana Menteri kelapan.

“Saya baru dengar wawancara Syed Saddiq bersama Aljazeera. Dia tuduh Muhyiddin tipu Yang di-Pertuan Agong dengan mendakwa semua 36 ahli Parlimen Bersatu termasuk beliau, (Timbalan Presiden Bersatu), Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan (Pengerusi Bersatu), Tun Dr Mahathir Mohamad menyokong Perdana Menteri.

“Ini satu pembohongan. Muhyiddin tidak pernah menyatakan semua ahli Parlimen Bersatu menyokong dia. Saya terbabit dan menyimpan maklumat terperinci siapa yang bersama kami,” katanya dalam ciapan menerusi akaun Twitter rasminya hari ini.

Dalam wawancara itu, Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Aramada) mendakwa Perikatan Nasional sebagai kerajaan tidak sah dan pintu belakang.

Beliau turut menegaskan Dr Mahathir dan Yang di-Pertuan Agong tidak boleh dipersalahkan dengan perubahan kerajaan.

Ini kerana, dakwa Syed Saddiq, Muhyiddin yang mengemukakan gambaran tidak benar kepada Yang di-Pertuan Agong tentang majoriti ahli Parlimen yang menyokong Perdana Menteri itu.

Rujukan: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...