Selasa, 9 April 2019

SATU KEMALUAN BESAR UNTUK TONY PUAKA


Menerusi PENDEDAHAN TERBARU yang dibuat semalam oleh Timbalan Menteri Kewangan Dato’ Amiruddin Hamzah, sudah jelas lagi bersuluh bahawa Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada bekas Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Najib Tun Razak, TIDAK PERNAH membeli berlian merah jambu sepertimana didakwa oleh Tony Pua.
Biarpun begitu, natijah PERBUATAN PUA DAN TINDAK-TANDUK KARTUNIS ZUNAR sememangnya telah mencelar imej Rosmah dan Najib dan menjadi salah satu faktor yang menjurus kepada kekalahan Barisan Nasional dalam pilihanraya umum ke-14.
Persoalannya, adakah Pua dan Zunar akan meminta ampun daripada Rosmah, atau apakah kita akan menyaksikan isteri Najib menyaman mereka kerana menabur fitnah yang begitu dasyat?

TONY PUAKA SAH MENIPU apabila menuduh Rosmah membeli cincin berlian berwarna merah jambu. Sumber (gambar): Jae Senn

Pendedahan-pendedahan seperti yang dilakukan oleh Amiruddin inilah yang beransur-ansur merubah persepsi mereka dari kalangan umum terhadap Barisan Nasional.

Sebelum PRU14, mereka menuduh Rosmah membeli berlian dengan wang yang dicuri dari 1MDB.
Kini, mereka mengesahkan bahawa agen yang membawa berlian tersebut ke dalam negara hanya berbuat demikian agar ianya dapat ditayang sebelum dibawa balik ke negara asal.
Begitu juga, sebelum PRU14, mereka menuduh Najb berbohong berkenaan derma RM2.6 bilion biarpun terdapat bukti yang jelas menunjukkan bahawa dana tersebut sememangnya merupakan dana politik dari kerabat Saudi yang disalurkan menerusi syarikat Tanore dan dipulangkan hampir keseluruhan menerusi syarikat yang sama apabila tidak digunakan.
Rujukan: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...