Isnin, 25 Jun 2012

Program Himpunan Perdana Ahli Peladang Terengganu


Lembaga Pertubuhan Peladang

Ahli peladang bakal bertemu Menteri Besar


Pelbagai lapisan bangsa dan masyarakat, termasuk golongan belia, profesional, petani, imam bilal, nelayan, ibu tunggal dan pemandu teksi sudah ditemui Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said bagi membuktikan kerajaan negeri bersikap cakna dan prihatin.

Kali ini, Dato’ Seri Haji Ahmad akan bersua muka pula dengan kira-kira 5,000 ahli peladang sempena Program Himpunan Perdana Ahli Peladang Terengganu yang akan diadakan di Stadium Tertutup, Komplek Sukan Negeri, Gong Badak, Kuala Terengganu pada 5 Julai ini.

Program yang dikelola Lembaga Pertubuhan Peladang Negeri Terengganu itu bukan saja mampu merapatkan hubungan pemimpin bersama masyarakat malah dapat meneruskan agenda kepimpinan kerajaan negeri iaitu `Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’.


Pelbagai aktiviti sampingan diadakan antaranya, ruangan pameran, kaunter informasi pelbagai jabatan kerajaan dan swasta, penjualan hasil pertanian serta produk usahawan.

Apa yang menariknya, orang ramai berpeluang menyemak status daftar pemilih yang akan disediakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) cawangan Terengganu.

Kaunter perkhidmatan bergerak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Polis Diraja Malaysia turut berada di lokosi program bagi memudahkan orang ramai mengetahui sama ada mempunyai saman atau sebaliknya.

Tidak ketinggalan Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu turut meluangkan masa bertujuan mengalu-alukan masyarakat supaya memeriksa tahap kesihatan diri dan menderma darah.

Orang ramai juga dijempur hadir bagi memeriahkan program dan mendengar amanat pemimpin utama kerajaan negeri, Dato’ Seri Haji Ahmad.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...