Rabu, 13 Jun 2012

FATWA PAS - PILIHANRAYA LEBIH PENTING DARIPADA MENGERJAKAN HAJI ???

PAS Sanggup Suruh Ahlinya Tangguh Pergi Haji, Semata-Mata Ingin Memenangkan DAP

PAS hari ini jauh berbeza dengan PAS dahulu. PAS dilihat sudah jauh menyimpang dari matlamat asal perjuanganya iaitu untuk memartabatkan agama Islam di negara ini.

Kuasa, wang ringgit serta kedudukan, tiga perkara inilah yang menyebabkan PAS berubah dalam sekelip mata dan ditambah pula dengan hasutan syaitan DAP yang tidak pernah jemu menghasut PAS agar menjerumuskan parti itu ke lembah kehinaan.


Memang patut pun PAS digelar sebagai sebuah parti ajaran sesat yang tak banyak bezanya dengan kumpulan ajaran sesat lain di Malaysia seperti Ayah Pin. Yang istimewanya parti ajaran sesat ini, di dalamnya terdapat ramai golongan pemuka agama yang tidak boleh disentuh langsung oleh sesiapa pun.


Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man di Selangorku.com, yang mana dalam kenyataanya menyeru ahli PAS yang akan ke menunaikan ibadah haji pada tahun ini supaya dapat menanggugkan ibadah mereka bagi memberi lalulan kepada PRU13 yang menurut jangkaan mereka akan berlaku sekitar September  atau Oktober depan.


Memang tak terjangkau dek akal, PAS sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa. Ibadah haji termaktub dalam rukun Islam ke lima dan wajib dilakukan oleh sesiapa sahaja yang berkemampuan serta telah memenuhi syrat-syaratnya. Ntah dari pula PAS mendapat petunjuk mengatakan ibadah wajib tersebut boleh ditangguhkan semata-mata untuk menawan Putrajaya.


Semakin hampir tibanya PRU13, PAS menjadi semakin bercelaru. Keghairahan untuk menawan Putrajaya dan keinginan yang membuak-buak untuk mengalahkan UMNO-BN telah membuatkan PAS hilang pertimbangan. Tidak tahu mana yang wajib dan yang mana satu perlu didahulukan.


Semuanya pakai langgar sahaja.


Mungkin PAS menganggap ibadah haji ini sebagai perkara remeh, kerana ganjaran syurga telah dijanjikan kepada ahlul-ahlul PAS. Makanya, patuh sajalah arahan Tuan Guru dan jangan sampai kena laknat pula nanti sekiranya kalah pilihanraya.
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...