Khamis, 28 Jun 2012

JPNT anjur karnival komuniti 1Malaysia



Jabatan Penerangan Negeri Terengganu (JPNT) akan menganjurkan Karnival Komuniti 1Malaysia peringkat negeri bertempat di Padang Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 1, Kuala Terengganu pada 29 Jun ini.

Pengarahnya, Puan Azizah Awang berkata, pelbagai acara menarik sepanjang karnival berlangsung antaranya, uji bakat Bintang Kecil RTM, uji bakat Bintang P.Ramli, pameran agensi kerajaan dan pemeriksaan kesihatan secara percuma kepada orang ramai.


“Turut diadakan persembahan artis pentarama, sukan rakyat, senam seni 1Malaysia, pertandingan mewarna kanak-kanak, pertunjukan wau malam dan jualan produk Komuniti 1Malaysia,” katanya.

Selain itu, program yang bertujuan memupuk perpaduan di kalangan ahli komuniti turut mengadakan ‘Konvoi Kembara Jalinan Kasih’ iaitu menziarah dan menemui penduduk yang kurang bernasib baik di sekitar Parlimen Kuala Terengganu.

“Konvoi yang membawa hamper berupa barangan keperluan harian akan singgah ke rumah mereka yang dikenal pasti melalui kerjasama Pejabat Dewan Undangan Negeri (Dun),” katanya.

Tambahnya program gotong royong mengecat surau di Lorong Kemunting, Pasir Panjang turut diadakan yang diketuai Ketua Pengarah Jabatan Penerangan Malaysia, Dato’ Ibrahim Abdul Rahman.

Menurut Puan Azizah, karnival selama dua hari itu akan dirasmikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, YB Haji Khazan Che Mat pada 30 Jun pukul 11 pagi manakala sebelah malamnya diadakan Forum Hal Ehwal Islam.

Katanya, di samping menyertai pelbagai aktiviti, pengunjung juga berpeluang membawa pulang barangan seperti televisyen LCD 42 inci, mesin basuh, basikal fixie dan barangan elektrik dengan mendapatkan tiket cabutan bertuah di tapak karnival.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...