Khamis, 28 Jun 2012

APA DAH JADI DENGAN PASUKAN T-TEAM ????


 

T-Team tempang lagi, kekal tangga ketujuh


Skuad kendalian Yunus Alif, T-Team tumpas lagi. Kali ini di tangan Perak,sekali gus terpaksa mengekalkan kedudukan di tangga ke tujuh Liga Super di belakang abang, Terengganu yang menghuni tangga keenam selepas mengikat Kelantan, 2-2, semalam.

T-Team yang membuka jaringan awal menerusi Mohd Faiz Subri pada minit ke-19 akhirnya berputih mata selepas kalah tipis, 2-3 dalam perlawanan di Stadium Ipoh, Perak.

Bagaimanapun tuan rumah berjaya menjarakkan kedudukan dengan menjaringkan tiga gol sebelum T-Team mengurangkan jurang defisit menerusi jaringan Mohd Faiz pada minit-69.

Tiga gol skuad Seladang dijaringkan Mohd Nazri Kamal pada minit ke-33, Mohd Failee Ghazali (minit ke-63) dan Albert Bodjongo (minit ke-66).

Menurut Yunus, faktor mengingkari arahan dan hilang semangat juang dalam beberapa saingan Liga Super sejak kebelakangan ini antara sebab prestasi pasukan T-Team kian merosot hingga menjejaskan sasaran carta empat teratas.

Masalah membelenggu skuad penyu muda ini nyata menggusarkan jurulatih mereka, dalam mengharungi enam baki perlawanan liga (sebelum menentang Perak semalam) sebelum ia berakhir seminggu sebelum bermulanya bulan Ramadan (14 Julai).

Jurulatih berusia 54 tahun ini memberitahu anak buahnya itu seolah-olah berada dalam keadaan 'tidak tenang' ketika berada di atas padang.

"Apa yang menyedihkan, pemain tidak mematuhi arahan dan mempraktikkan apa yang diajar apabila mengekang asakan pasukan lawan. Daripada pemerhatian saya, sejak kebelakangan ini mereka kehilangan semangat menyebabkan mutu permainan telah merosot," katanya.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...