Selasa, 8 Mei 2012

Muzium pamerkan kehebatan Terengganu


Kira-kira 20,000 pengunjung dijangka hadir pada Pameran Kehebatan Terengganu yang bakal diadakan di Muzium Negeri Terengganu.

Pameran anjuran kerajaan negeri dengan kerjasama Lembaga Muzium Negeri Terengganu (LMNT) itu bakal berlangsung selama 54 hari iaitu bermula 9 Mei sehingga 30 Jun depan.

Penolong Kurator-Perhubungan dan Pemasaran LMNT Mohd Saberi Muda berkata puluhan kehebatan Terengganu, termasuk mampu mengekalkan kecemerlangan dalam pendidikan, pelopor kepada program kelas maya dan wajah-wajah pelajar terima e-Book bakal dipamerkan.

Katanya, pameran seumpama ini wajar dimanfaatkan semua golongan terutama pelajar kerana mampu memberi dorongan supaya terus berjaya.

“Ia juga dapat memberi kesedaran bahawa kerajaan Terengganu dan rakyatnya boleh mencipta kehebatan dengan acuan sendiri, “ katanya kepada Teganukita.

Menurutnya, LMNT tidak jemu merangka beberapa program tahunan semata-mata ingin menarik minat orang ramai mengunjungi muzium.

“Pada tahun lalu, LMNT mencatatkan seramai 169,370 pelawat yang sudi datang melihat pelbagai khazanah dan artifak berharga yang diadakan di tempat kami,” katanya.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...