Selasa, 5 Mac 2024

Polis siasat Chegubard, Zahid Arip buat kenyataan mengenai Agong, PM

 


KUALA LUMPUR: Polis telah membuka kertas siasatan terhadap Badrul Hisham Shaharin, yang juga dikenali sebagai Chegubard, susulan dakwaan yang dibuatnya mengenai Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim, memberi kereta kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Polis Negara Razarudin Husain berkata satu kertas siasatan di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 juga telah dibuka terhadap Zahid Arip, bekas setiausaha politik kepada Dr Mahathir Mohamad, atas dakwaan yang sama, lapor Bernama.

"Kita sedang melengkapkan kertas siasatan dan kedua-dua individu berkenaan akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam masa terdekat," katanya di Bukit Aman di sini hari ini.

Razarudin juga berkata polis telah memberikan maklumat tambahan seperti yang diminta oleh Interpol untuk notis merah yang dikeluarkan untuk Adlan Berhan, menantu bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin.

"Kini, polis sedang menunggu maklum balas lanjut daripada Interpol," katanya.

Beliau juga berkata polis menjangkakan akan mula menerima kamera badan menjelang Oktober.

"Diharapkan dengan penerimaan kamera badan ini, sekurang-kurangnya kita dapat mengelakkan tuduhan terhadap polis dan menjadikan kakitangan kita lebih bertanggungjawab," katanya.

Polis siasat Chegubard, Zahid Arip buat kenyataan mengenai Agong, PM (msn.com)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...