Selasa, 19 Mac 2024

PENDUDUKAN MENGUMUMKAN PEMBUNUHAN PEGAWAI OPERASI KESELAMATAN DALAMAN HAMAS

 


Tentera pendudukan dan Shin Bet Israel mengumumkan, pada hari Isnin, PEMBUNUHAN PEGAWAI DALAM PERKHIDMATAN KESELAMATAN DALAM NEGERI DI KEMENTERIAN DALAM NEGERI, BRIGEDIER FAYEK AL-MABHOUH, selepas menyerbu secara tiba-tiba Hospital Shifa malam tadi oleh tentera pendudukan.

Kenyataan bersama oleh tentera pendudukan dan agensi Shin Bet menyatakan bahawa Fayek al-Mabhouh, pegawai operasi dalam Perkhidmatan Keselamatan Dalam Negeri, menguruskan tugas kerjanya dari dalam Hospital Al-Shifa, dan mempromosikan aktiviti pergerakan Hamas, dan berkata bahawa dia dicapai berikutan maklumat risikan.

Menurut kenyataan tentera, Al-Mabhouh meninggal dunia selepas berbalas tembakan dengan tentera Israel di dalam kompleks Hospital Al-Shifa.

Harus diingat bahawa syahid Fayeq Al-Mabhouh, seorang pegawai dalam Perkhidmatan Keselamatan Dalam Negeri di Gaza, adalah abang kepada pemimpin syahid Briged Al-Qassam, Mahmoud Al-Mabhouh, yang dibunuh oleh Mossad Israel di Dubai. , UAE, pada tahun 2010.

Tentera Israel meminta semua orang awam di kawasan kejiranan Al-Rimal dan kompleks Al-Shifa dan sekitarnya di Gaza City untuk segera beredar, memandangkan keberadaan mereka sebagai "zon tempur berbahaya," menurut jurucakap tentera dan risalah yang digugurkan di Al- kawasan Rimal dan Al-Nasr.

https://www.alquds.com/ar/posts/11388

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...