Sabtu, 5 November 2011

DUA PULUH HARI KOMA SATELAH TERJATUH


Gong Beris 04/11/2011 - Encik Muda bin Mohd, 65 tahun tiba-tiba terjatuh diluar rumahnya dan terus tidak sedarkan diri lebih kurang 20 hari yang lalu.  Mangsa kemudian terus dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Trg untuk mendapatkan rawatan dan telah dimasukan ke Wad ICU 8C. Namun begitu beliau terus koma sehingga pada 02/11/2011 telah discharge dari Wad ICU 8C tanpa diberitahu masalah yang dihadapi oleh pesakit kepada ahli keluarga. Kebimbangan keluarga terus melanda akibat tidak diberi perhatian terus oleh pihak Hospital apabila terlantar dirumah tanpa rawatan susulan sejak tarikh discharge.


Keprihatinan Pegawai Pembangunan DUN Rhu Rendang, Tuan Haji Nik Dir bin Nik Wan Ku bersama Penghulu En. Ibrahim telah mengadakan lawatan ke rumah pesakit di Kg. Gong Beris, Pulau Kerengga, Marang, Terengganu.  Isteri Encik Muda, Puan Gayah binti Daud telah diberi kata-kata perangsang untuk lebih bersabar menghadapinya.

 

Tuan Haji Nik Dir juga berjanji untuk membantu mendapatkan bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat serta lain-lain keperluan untuk membantu keluarga tersebut bagi meringankan beban yang ditanggung. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...