Khamis, 16 Ogos 2012

Penyampaian bantuan Dana Bakti Remaja DUN Rhu Rendang


Rhu Rendang 15/08/2012 - Penyampaian Dana Bakti Remaja 2012 bagi mereka-mereka yang ketinggalan untuk menerima bantuan yang lepas telahpun diadakan pada hari bermula jam 10.00 pagi di Dewan Utama Majlis Daerah Marang. Penyampaian telah disempurnakan oleh Tuan Haji Nik Dir bin Nik Wan Ku selaku Pegawai Pembangunan DUN Rhu Rendang.

Seramai 1,155 orang penerima bantuan yang mana ada diantara mereka telah mewakilkan ibu/bapa atau ahli keluaraga yang terdekat untuk menerimanya dengan kadar RM200 seorang.

Tahun ini, dijangkakan kira-kira 95,000 remaja mendapat manafaat daripada program berkenaan di seluruh negeri dengan perbelanjaan hampir RM24 juta.

Jika dihalusi begitu ramai penduduk Terengganu mendapat manfaat daripada program cakna saf kepimpinan Negeri Terengganu untuk membela nasib penduduk tempatan.


Sewajarnya mereka yang menerima bantuan berkenaan melahirkan rasa kesyukuran dan terima kasih mereka kepada pemimpin yang sentiasa menunjukkan keprihatinan mereka terhadap nasib rakyat negeri ini.

Pemimpin kerajaan negeri tentunya amat kecewa jika penerima bantuan berkenaan menentang Umno dan BN, apatah lagi jika mereka memberi sokongan kepada parti pembangkang.


Golongan ini perlu muhasabah diri mereka dan usah terikut-ikut dengan rentak segelintir penduduk tempatan yang suka ‘mengigit tangan yang memberi mereka makan”, akibat fahaman politik sempit.

Untuk paparan selanjutnya sila layari laman facebook Rhu Rendang di Bahagian I dan II dan KLIK DISINI serta DISINI JUGA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...