Sabtu, 10 Februari 2024

Ketua Polis Johor memberi jaminan siasatan menyeluruh kes pembunuhan di Kelab Laluan 66


 JOHOR BARU, 8 Feb — Polis Johor akan menjalankan siasatan menyeluruh termasuk mengenal pasti motif yang membawa kepada pembunuhan kejam seorang lelaki berusia 24 tahun di pusat hiburan Kelab Route66 di Jalan Abdullah Tahir di bandar ini di sini lepas Ahad.

Ketua Polis Johor M. Kumar berkata polis telah menahan seramai 15 individu berusia antara 20 dan 40 tahun termasuk suspek utama bagi membantu siasatan kes pembunuhan itu.

Beliau berkata, suspek utama, seorang ahli perniagaan berusia 31 tahun, ditahan penyiasat di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai pada Isnin, sejurus selepas dia diekstradisi ke sini selepas melarikan diri ke Bangkok di Thailand.

“Suspek utama sebelum ini dipercayai melarikan diri ke luar negara ke Bangkok di Thailand sejurus kejadian berlaku di sini.

“Penyiasat di sini berjaya menangkap suspek utama di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai berikutan kerjasama dan pertukaran maklumat dengan pasukan polis Thailand,” kata Kumar kepada pemberita selepas merasmikan operasi Op Selamat sempena sambutan Tahun Baharu Cina di tol Kempas. plaza di sini hari ini.

Pada Selasa, dilaporkan suspek utama ditahan sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai dari Bangkok

Semalam, media Thailand melaporkan suspek ditahan sebaik tiba dari Malaysia di Lapangan Terbang Antarabangsa Don Mueang di Bangkok pada Ahad.

Suspek utama, yang fasih berbahasa Thai, telah melarikan diri dari Malaysia selepas didakwa menyerang pekerjanya, yang dipercayai telah mencuri RM40,000 daripadanya dan menggunakan dana yang dicuri untuk berjudi dalam talian. Pekerja itu kemudiannya meninggal dunia.

Portal itu juga telah mengenal pasti suspek utama sebagai ahli triad terkenal yang mempunyai kaitan dengan sindiket perjudian dalam talian haram di Johor.

https://malaysia.yahoo.com/news/johor-police-chief-assures-thorough-072248332.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...