Ahad, 7 Januari 2024

Selepas 'Dubai Move' didedahkan, Ahli Parlimen Bersatu mendakwa lapan lagi wakil Perikatan bersedia untuk mengisytiharkan sokongan Anwar

 


KUALA LUMPUR, 6 Jan — Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal hari ini mendakwa sehingga lapan Ahli Parlimen Pembangkang akan mengisytiharkan sokongan mereka kepada kerajaan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila Parlimen bersidang semula pada akhir Februari ini.

Syed Abu Hussin, ahli parlimen Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang sudah berpaling tadah, berkata kumpulan itu merancang untuk mengikutinya bagi membolehkan kawasan mereka menerima pembiayaan pembangunan persekutuan.

“Mereka hanya menunggu masa untuk mengisytiharkan. Kira-kira tujuh hingga lapan daripadanya. Kerana Parlimen belum bermula, apabila ia bermula nanti pada 28 Februari, aktiviti akan bermula semula,” katanya kepada pemberita di Jualan Termurah Demi Rakyat, di Kerinchi, di sini.

Pada 28 November tahun lalu, Syed Abu Hussin mengesahkan di Dewan Rakyat bahawa beliau menyokong Anwar.

Ahli Parlimen Perikatan Nasional itu secara terbuka mengisytiharkannya semasa Waktu Pertanyaan Perdana Menteri, menjadikannya orang kelima daripada parti itu yang berbuat demikian.

Pada majlis yang sama hari ini, Menteri Perhubungan Fahmi Fadzil memberitahu Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor supaya menumpukan usaha mentadbir negerinya daripada mengulas mengenai apa yang dipanggil "Langkah Dubai", konspirasi konspirasi oleh Pembangkang untuk merekayasa pengambilalihan kerajaan. melalui pembelotan.

“Sebelum dia bercakap tentang 'Dubai Move', tanya dia apa yang berlaku kepada litar perlumbaan di Kedah? Saya rasa beliau perlu mengubah pendekatan daripada mengulas perkara ini,” kata ketua penerangan PKR itu.

Fahmi juga memberitahu Sanusi untuk memberi tumpuan kepada skandal Rare Earth Element (REE) yang semakin meningkat di Kedah dan menyelesaikan isu yang melanda kelab bola sepak Kedah itu.

Pada hari Rabu, Sanusi Md dilaporkan mengesahkan bahawa Pembangkang persekutuan sedang merancang untuk menjatuhkan kerajaan persekutuan semasa, tetapi berkata ia harus dipanggil "Chow Kit Move" kerana ia diilhamkan di pinggir bandar.

https://malaysia.yahoo.com/news/dubai-move-exposed-bersatu-mp-023447238.html


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...