Sabtu, 27 September 2014

PAS KELUAR DARIPADA PAKATAN RAKYAT ???


Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Dua isu, kemelut menteri besar Selangor dan kekalahan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Pengkalan Kubor, jelas sama sekali tidak memihak kepada parti Islam, PAS.
Dalam isu Selangor, tindakan menghina dan mengkritik secara terbuka parti rakan sekutu bukan suatu tindakan bijak, malah mengeruhkan hubungan.
Lebih memburukkan lagi keadaan, apakah presiden PAS itu sendiri mempunyai tokoh kepimpinan sebagai seorang ahli politik yang boleh dicontohi?

Apakah dengan kekalahan Pengkalan Kubor, mereka boleh mendabik dada dan berbangga dengan diri sendiri mengatakan tanpa PKR dan DAP mereka mampu menang?
Perlu diingat, ini bukan kali pertama kekecohan melibatkan PAS, semasa Pilihan Raya Umum 2013 sendiri kita melihat bagaimana berlaku pertindihan kerusi antara PAS dan parti rakan.
Tindakan tidak bijak presiden PAS ketika itu menghina calon Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR di Kota Damansara dengan tuduhan tidak berasas.
Dalam isu di Selangor, perkara sama berlaku apabila dikatakan presiden PKR tidak mempunyai pengalaman dan beberapa kritikan tidak bijak lain.
Sungguhpun tidak bersetuju dengan presiden PKR, kritikan peribadi tidak dialu-alukan tatkala presiden PAS itu sendiri menjadi punca kepada kekalahan dua negeri di Terengganu dan Kedah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...