Ahad, 21 September 2014

HADI JANGAN JADI TALAM DUA MUKA ??


Hadi pun tak cerdik mana, kalau disingkap kembali sejarah semasa beliau menjadi MB Terengganu jauh lebih baik Tan Sri Khalid Ibrahim menerajui Selangor.

Berlebih-lebih lagi sejak menjadi Ahli Parlimen Marang dan DUN Rhu Rendang, apa kah yang Hadi telah laksanakan selama ini kepada rakyat Marang ?

Nak turun padang jauh sekali !!!

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan PAS akan terus istiqamah mengadakan tahaaluf siyasi bersama Pakatan Rakyat selama mana tidak berlaku pelanggaran syarat yang telah digariskan.
Pada masa yang sama, beliau mahu rakan parti dalam Pakatan supaya tidak mengkhianatikerjasama (Klik) yang terbentuk.

Beliau membaca sepotong ayat al-Quran yang menjelaskan syarat iaitu mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram.
"Sepanjang sejarah perjuangan PAS, kita tidak pernah khianat kepada rakan tahaaluf kita, maka kita minta rakan tahaaluf kita juga tidak mengkhianati tahaaluf ini.
"Sebagai sebuah parti politik besar, apa jua rancangan besar mestilah diputus bersama sebelum ianya dilaksanakan," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar bertajuk "Terus beistiqamah" pada Muktamar PAS di Batu Pahat.
Beliau turut mempertegaskan bahawa dakwaan bahawa PAS akan menyertai atau bergabung dengan Umno adalah "tohmahan" dan "api fitnah" yang dicetus oleh mereka yang mahu memecah dan merosakkan perjuangan Islam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...