Isnin, 25 Ogos 2014

BAPAK BURIK ANAK RINTIK, KETAM MENGAJAR ANAK JALAN BETUL ???


SHAH ALAM (Klik) - Wanita PKR menggesa semua ahli parti itu menghentikan budaya keganasan seperti yang berlaku ketika pemilihan PKR lalu.

Ketuanya, Zuraida Kamaruddin berpendapat, budaya tersebut perlu dikawal (sepatutnya dibuang sama sekali) dengan tindakan disiplin yang lebih ketat.

"Cantiknya selepas pemilihan itu, kita berhari raya untuk kita bermaaf-maafan. Yang baling kerusi...jangan baling kerusi lagi. Boleh?

"Kita harap di masa-masa akan datang, kita dapat hentikan budaya ini kerana saya faham ini baru kali kedua kita melaksanakan pemilihan parti dengan konsep seorang ahli satu undi," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan pada Kongres Nasional PKR di Stadium Malawati, hari ini.

Beliau sempat berseloroh agar perwakilan dan pemerhati tidak bertindak keluar dewan seperti yang berlaku ketika persidangan AMK, semalam.

"Jadi, ini (budaya ganas) mungkin harus dikawal dengan disiplin yang lebih kuat.

"Tadi Nik Nazmi ada sebut tentang sedikit perselisihan mungkin...'walk in' dan 'walk out' tapi saya minta perwakilan dan pemerhati jangan 'walkabout' dalam ini (stadium). Duduk diam-diam, dengar penggulungan," katanya.

Sehubungan itu, beliau menyeru agar segala perselisihan antara ahli itu diatasi dan terus mara dengan kesatuan.

Semalam, separuh perwakilan AMK dilaporkan bertindak keluar dewan sebaik nama Nik Nazmi Nik Ahmad diumumkan secara rasmi sebagai Ketua AMK.


Namun ketika ditanya, Nik Nazmi berkata, beliau tidak terlalu mengambil berat akan perihal tersebut kerana baginya tindakan itu boleh dianggap sebagai masalah dalam kelambu. (Hai dalam kelambu pun sebut jugak?)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...