Rabu, 21 Mac 2012

TOP IT keluar produk telefon pintar untuk pasaran dunia


 
TOP IT Industries Sdn Bhd, sebuah anak syarikat kerajaan negeri, mengorak langkah setapak ke depan apabila mengeluarkan alat telekomunikasi pertama dunia yang menggunakan perisian Windows 7 secara keseluruhan dan dilengkapi “GSM Voice’ dan kejuruteraan telephony.


Telefon pintar tersebut yang dinamakan Magic W3 akan mula dipasarkan untuk pasaran dunia mulai pertengahan tahun ini.


Buat permulaan, 500 unit telefon tersebut yang mengandungi fungsi hiburan & Multimedia, laman sosial, keupayaan navigasi (GPS), sidang video dan internet itu, dikeluarkan untuk pasaran Hong Kong dan Cina.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, berkata telefon berkenaan yang bernilai kira-kira RM3,000 seunit akan turut dipasarkan ke Eropah di mana sasaran utama golongan profesional di seluruh dunia.

Beliau berkata, kerajaan negeri amat bangga dengan pencapaian tersebut dan berharap telefon tersebut akan mendapat pasaran meluas dalam masa yang singkat.

Majlis pelancaran telefon tersebut disempurnakan pada satu majlis di Primula Beach Resort, malam tadi.

Hadir sama Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah, tiga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, YB Haji Kazan Che Mat, YB Haji Asha’ari Idris dan Dato’ Toh Chin Yaw serta beberapa wakil syarikat yang bertanggungjawab memasarkan telefon berkenaan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...