Selasa, 29 Mei 2018

TUNTUTAN HINDRAF 2.0 UMPAMA MENUANG MINYAK KEDALAM API


HINDRAF HARI INI MENAFIKAN pihaknya menghantar tuntutan untuk kaum India kepada Majlis Penasihat Kerajaan Pakatan Harapan seperti dilaporkan media semalam.
Susulan itu pelbagai komentar daripada rakan-rakan parti dalam Pakatan Harapan dan NGO yang TIDAK BERSETUJU DENGAN DESAKAN HINDRAF 2.0 ITU.
Pengerusi Hindraf P. Waytha Moorthy berkata, tidak wujud organisasi seperti Hindraf 2.0 yang mendakwa mewakili Hindraf dan kaum India di negara ini.
“Hindraf ingin menjelaskan bahawa kami tidak menghantar apa-apa tuntutan kepada Kerajaan Pakatan Harapan walaupun ia dilaporkan secara meluas oleh media arus perdana, bahawa Hindraf yang diketuai P. UTHAYAKUMAR telah mengemukakan tuntutannya atas nama Hindraf 2.0.
“Tidak ada organisasi seperti Hindraf 2.0 yang diketui oleh pemimpin P. Uthayakumar yang mana beliau tidak pernah menjadi sebahagian daripada kegiatan Hindraf sejak 2008 kerana mahu menubuhkan parti politiknya sendiri.
“Tindakannya telah menyebabkan kekeliruan, kemarahan dan kebencian di kalangan orang ramai,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Justeru Hindraf terbuka untuk menjemput Uthayakumar secara rasmi menyertai menjadi ahli Hindraf jika dia mahu berbuat demikian.
Sumber: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...