Ahad, 20 Mei 2018

TIDAK DAPAT PEMBELAAN DI DUNIA, KAMI AKAN TUNTUT DI AKHIRAT


BALU USTAZ IBRAHIM MAHMUD (IBRAHIM LIBYA) terkejut dengan berita pencalonan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan sekiranya Barisan Nasional (BN) berjaya digulingkan.

Soleha Husin, 65, berkata, beliau tidak sangka individu yang menyebabkan kematian penduduk Kampung Memali di Baling Kedah dan beberapa anggota polis dijadikan SEBAGAI SANDARAN PAKATAN HARAPAN untuk mengambil alih pentadbiran Putrajaya.

"Sejarah Mahathir selaku Perdana Menteri amat teruk dan kini dicalonkan semula untuk menjadi Perdana Menteri.

"Mana mungkin 'pembunuh' boleh jadi Perdana Menteri...saya sangat terkejut dan rasa benci dengan Mahathir selepas apa yang berlaku kepada saya sekeluarga dan orang kampung.

"Sepatutnya rakyat janganlah terpedaya dengan lakonan Mahathir, janganlah sokong beliau. Apa yang sudah dilakukannya tidak dapat ditebus dengan perkataan maaf. BAGI SAYA, TIADA MAAF BAGI MU," katanya dipetik Berita Harian.

Ibrahim Libya antara 18 korban tragedi berdarah di Kampung Memali termasuk empat anggota polis.

Kata Solehah, walaupun tragedi pada tahun 1985 itu sudah lebih 30 tahun berlalu, KEBENCIANNYA TERHADAP DR MAHATHIR TIDAK PERNAH PUDAR kerana menjadi punca kepada kematian suaminya.

Tegasnya, beliau tidak pernah berhenti mengharapkan pembelaan ke atas semua mangsa tragedi yang dituduh sebagai pengganas yang mahu menumbangkan kerajaan.

"Secara jujur, SAYA TIDAK AKAN MEMAAFKAN Tun Dr Mahathir Mohamad (Perdana Menteri ketika insiden Memali).

"Saya pasti, perkara sama juga dirasai semua mangsa yang kehilangan keluarga, termasuk yang tercedera."

Tambahnya, harapan agar sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) menyiasat tregadi Memali juga akan terkubur sekiranya Dr Mahathir kembali berkuasa sebagai Perdana Menteri. Katanya, jika diadakan sekalipun ianya pasti tidak telus.

"Jika Mahathir mahu memohon maaf dan datang sendiri ke Memali pun saya tidak akan benarkan beliau masuk ke rumah, apatah lagi bersemuka," ujar Solehah. 

Turut berkongsi kisah berdarah tersebut, mangsa yang 'merasai' sendiri peluru polis, Abdullah Che Soh, 71, juga sependapat dengan Solehah - tidak setuju dengan Dr Mahathir diangkat sebagai Perdana Menteri semula.

Beliau yang terselamat selepas terkena 7 das tembakan polis menegaskan seringkali teringat akan kekejaman Dr Mahathir di Kampung Memali setiap kali melihat parut pada tubuhnya.  "Kesan tembakan iaitu empat di tangan, tiga di dada dan satu di pinggang membuatkan saya mahukan pembelaan.

"Bayangkan, saya terpaksa dirawat di Hospital Alor Setar dengan kedua-dua tangan digari pada katil, selain di lokap selama sebulan dan ditahan secara tidak sah selama lima bulan di Penjara Kamunting, Perak.

"Hanya melalui RCI kebenaran boleh terungkai. Jika saya dan mangsa TIDAK DAPAT PEMBELAAN DI DUNIA, KAMI AKAN TUNTUT DI AKHIRAT," katanya.

Sumber: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...