Khamis, 3 Mei 2018

#PRU14: TUN MAHATHIR ADALAH PUNCA KOS SARA HIDUP YANG TINGGI

ARAU: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang MELABELKAN PERDANA MENTERI NEGARA PADA 1980-AN sebagai orang yang bertanggungjawab untuk kos sara hidup yang tinggi pada hari ini.

Tanpa menyebut nama, Abdul Hadi berkata PEMIMPIN VETERAN MENGUBAH WAJAH MALAYSIA dengan mengubah pentadbirannya daripada menjaga kesejahteraan rakyat kepada "NEGARA KORPORAT". "Semasa masa Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj (perdana menteri pertama), keutamaan diberikan kepada kebajikan rakyat dan ia diteruskan semasa (perdana menteri kedua) Tun Abdul Razak.

Dengan wakaf (amal) dan pelbagai peruntukan untuk rakyat. "Walau bagaimanapun, pada tahun 1980-an, perdana menteri mengubah cara negara ditadbir dan segala MACAM TUNTUTAN DIKENAKAN. Orang ramai perlu membayar yuran sekolah dan hospital (antara lain), "katanya pada Program Presiden Pas di Madrasah Diniah Islamiah (MADI) di sini, malam ini.

Beliau berkata perubahan yang dibuat telah menyebabkan kos sara hidup meningkat, berikutan kenaikan harga barangan, dan rakyat berjuang untuk menampung perbelanjaan mereka. Dalam ceramah dihadiri oleh kira-kira 500 penyokong, Abdul Hadi mengulangi pendirian Pas sebagai 'KING OF MAKER' dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (GE).

"Orang bertanya siapa yang kita ikuti? Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Harapan (pakatan pembangkang)? Kami memberitahu mereka bahawa kami mengikuti siapa yang pernah mengamalkan prinsip-prinsip Islam.

"Jika perlu, kita boleh berbincang dengan BN ... jika perlu, kita boleh berbincang dengan Pakatan Harapan. Jika kedua-duanya memutuskan untuk mengikuti prinsip-prinsip Islam, kita juga boleh menubuhkan kerajaan campuran. "Bagaimanapun, jika kedua-duanya menolak tanggapan ini, Pas akan menjadi pembangkang," katanya. © New Straits Times Press (M) Bhd.

Sumber: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...