Isnin, 7 Ogos 2017

PENGKHIANAT AGAMA, BANGSA DAN TANAH AIR ITU LAH MADEY

Rakyat Malaysia mempunyai memori yang sangat pendek dan mudah dimanipulasi.
Sebagai contoh, hujah yang digunakan oleh Pakatan dan DAP sekarang bahawa ia adalah okay untuk berpakat dengan Mahathir kerana ada keperluan mendesak untuk “Selamatkan Malaysia” daripada Najib untuk mengelakkan Malaysia menjadi sebuah negara yang gagal.
Tetapi masalahnya adalah, setiap PM di Malaysia telah digelar ‘yang paling teruk’ dan setiap kali ada pilihan raya, Pakatan dan DAP juga berkata terdapat keperluan mendesak untuk “Selamatkan Malaysia” daripada “PM terburuk” untuk mengelakkan Malaysia menjadi negara yang gagal.
Ketika Mahathir menjadi PM, beliau juga merupakan PM yang paling teruk dan Pakatan berkata bahawa Mahathir perlu letak jawatan untuk menyelamatkan Malaysia. Dengarkan dan tonton Anwar dan gerakan reformasi beliau di sini yang melaung “Selamatkan Malaysia. Undur Mahathir” pada tahun 1998:

Pada masa itu, DAP berkata ia adalah okay untuk bekerjasama dengan Anwar bagi “Selamatkan Malaysia” – walaupun DAP telah membenci Anwar sebelum beliau dipecat sebagai DPM kerana mereka mendakwa Anwar adalah rasis, rasuah dan anti-Cina.
Ketika Pak Lah menjadi PM, beliau juga merupakan “PM yang paling teruk” dan Pakatan berkata bahawa Pak Lah mesti meletak jawatan untuk menyelamatkan Malaysia. Anda boleh membaca di sini:

Pada masa itu, Pakatan dan PAS juga berkata ia adalah okay untuk bekerjasama dengan Mahathir untuk menjatuhkan Pak Lah kerana ia sangat diperlukan untuk “Selamatkan Malaysia”.
Hari ini, kisah lama yang sama dijual kepada pengundi untuk menjelaskan mengapa orang yang menjadi PM diktator yang paling teruk yang telah memusnahkan Malaysia perlu menjadi Pengerusi Pakatan untuk menyelamatkan Malaysia daripada Najib.

Ini walaupun Najib menerajui Malaysia untuk mengatasi Kemelesetan Ekonomi Global 2008, kejatuhan harga komoditi global 2014-2016 dan mengalahkan Singapura 7 tahun berturut-turut sejak 2011 dari segi pertumbuhan KDNK sementara negara ini dipuji oleh IMF sebagai negara yang paling pesat berkembang antara negara-negara lain.
Rafizi benar-benar membuat slogan yang salah untuk roadshow Invoke beliau.
Ia tidak sepatutnya “Bina Semula Negara”.
Ia sepatutnya “Binasa Semula Negara Bersama Mahathir”.
Apa-apa pun, Pakatan memang suka memanfaatkan memori pendek pengundi dan mengitar semula alasan lama yang sama dan berharap dapat menipu orang ramai.
Jangan dikelirukan. Tujuan Pakatan hanya untuk merebut kuasa – dan manusia-manusia kaya yang mengiringi mereka supaya mereka dapat membina Whitehouse Ipoh yang lebih besar atau membeli banglo 10,500 kaki persegi yang lebih mahal yang di bawah nilai pasaran.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...