Khamis, 28 Januari 2016

OTAK MAHATHIR SEMAKIN BERCELARU

PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau sentiasa menjangkakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersih daripada sebarang kesalahan jenayah.

Tetapi keputusan oleh Peguam Negara itu yang membebaskan Najib berhubung SRC International dan derma RM2.6 bilion menimbulkan lebih banyak persoalan daripada jawapan.

Bekas Perdana Menteri berkata ia sudah menjadi sesuatu yang tidak adil apabila Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali bertindak sebagai hakim dan pendakwa raya dalam kes ini.


"Di Malaysia, Peguam Negara memutuskan jika sesuatu undang-undang itu telah dilanggar atau tidak. Keputusan itu sebenarnya adalah suatu penghakiman. Peguam Negara adalah hakim dan pendakwa. Ini dengan sendirinya adalah satu ketidakadilan," katanya di blognya chedet.cc , Rabu.

Dr Mahathir kemudian meneliti kenyataan Peguam Negara, yang pada Selasa mengumumkan bahawa sumbangan itu, yang sebenarnya berjumlah RM2.08 bilion merupakan sumbangan peribadi daripada kerabat diraja Arab Saudi dan diberikan tanpa apa-apa balasan.


Mengenai dua kertas siasatan berhubung SRC International, Apandi berkata tidak ada bukti untuk membuktikan bahawa Najib mempunyai sebarang pengetahuan atau pun telah memberikan kelulusan untuk pemindahan wang dari akaun SRC International ke dalam akaun peribadinya.

Bersambung: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...