Jumaat, 23 November 2012

Dua Dipecat, UMNO Tidak Berkompromi Ahli Jejaskan Parti


KUALA LUMPUR, 22 Nov. – Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail menegaskan bahawa tiada sebarang kompromi kepada sebarang anasir yang cuba merosakkan perjuangan parti termasuk pelanggaran disiplin yang telah, sedang dan akan diambil.
“Ini adalah selari dengan transformasi politik oleh kepimpinan parti,” katanya dalam satu kenyataan media yang turut memaklumkan berkaitan anggota parti yang telah diambil tindakan.
Kes-kes yang telah diputuskan ini melibatkan kesalahan-kesalahan seperti sabotaj parti iaitu melanggar peruntukan Fasal 20.8 Perlembagaan UMNO dibaca dengan Perkara 3 Tataetika Ahli UMNO.
“Bahagian Semporna, Sabah, dua orang dipecat dan seorang digantung tiga tahun atau satu penggal pemilihan kerana kes sabotaj parti.
“Tidak mengikut perintah-perintah parti dan juga tidak menjalankan dasar-dasar parti iaitu melanggar peruntukan Fasal 20.8 Perlembagaan UMNO dibaca dengan Perkara 3 Tataetika Ahli UMNO yang melibatkan Bahagian Arau, Padang Besar dan Kangar, Perlis iaitu empat orang didapati bersalah dan diberi amaran dan seorang didapati tidak bersalah.”
Keputusan tersebut dibuat hasil daripada anggota Lembaga Disiplin yang telah bersidang pada 6 September dan 8 Oktober lalu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...