Khamis, 8 November 2012

Yakin rakyat Terengganu setia kepada BN


Pergerakan Pemuda Umno Terengganu yakin rakyat di negeri ini, termasuk di kawasan pembangkang akan terus setia bersama Barisan Nasional (BN) kerana pernah melalui pengalaman perit berada di bawah pemerintahan suatu ketika dulu.

Ketua pergerakan itu, Encik Saiful Bahari Baharuddin, berkata rakyat Terengganu tidak akan lupa bagaimana pentadbiran Pas di bawah Dato’ Seri Abdul Hadi Awang pada ketika itu hanya bercakap dan berceramah sepanjang masa dan bukannya melaksanakan apa yang termaktub di dalam manifesto yang dijanjikan. 


“Jika mereka melaksanakan amanah dan melunaskan segala janji, takkankan rakyat khususnya pengundi menukar kerajaan negeri dalam sekelip mata sahaja dan mereka hanya memerintah sepenggal sahaja,” katanya.

Katanya, komitmen kerajaan yang ada hari ini pimpinan Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said yang cukup prihatin dengan nasib rakyat, tentunya akan menyukarkan lagi tugas pembangkang pada pilihan raya umum nanti.

Menurut beliau bukanlah pihaknya untuk mendabik dada malah jauh sama sekali untuk bersikap angkuh, namun itulah hakikat sebenar yang mana kerajaan pimpinan BN mengambil sikap bertanggungjawab terhadap amanah yang dipikul.

“Dari sudut golongan muda pula, kerajaan negeri hari ini cukup mesra sama sekali. Pelbagai program dilaksanakan oleh kerajaan negeri menerusi agensi mereka termasuklah kita menerusi sayap parti turut mengambil pendekatan yang sama.

Dengan kata lainya golongan muda di negeri ini cukup bertuah. Begitu juga golongan lain yang sama sekali tidak pernah dipinggirkan,” katanya

Pergerakan Pemuda Umno negeri ini akan terus memperhebatkan gerakan dan strategi untuk mendekati golongan muda dalam usaha meyakinkan mereka terhadap Barisan Nasional (BN) sebagai peneraju negara. 

Ketua pergerakan itu, Encik Saiful Bahari Baharuddin, berkata untuk tujuan itu, program serampang dua mata yang sebelum ini telah dilaksanakan dengan jayanya akan terus dipergiatkan lagi setelah ianya menunjukkan kejayaan memberangsangkan.

“Pelbagai program seperti seperti kelab permotoran di setiap Parlimen, program kebajikan, kesukanan serta lain-lain program yang menepati cita rasa golongan muda akan diteliti sebaik mungkin.

“Pendekatan itu penting dalam usaha mendekati anak-anak muda yang merupakan penentu kepada Pilihan Raya Umum akan datang,” katanya.

Sumber:teganukita
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...